|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:46, 31 Paź 2010 Temat postu: regulator |
|
|
Witam jako iż elektryk zemnie marny proszę was o pomoc jak sprawdzic regulator mechaniczny (w junaku) otóz mój problem polega na tym ze załozyłem w junaku nową instalacje i kiedy przeszła ja sprawdzic jeszcze bez prądnicy czy działąja swiatła okazał sie problem, podłączyłem aku i wciskam kluczyk i usłyszałem regulator (pstryknął raz) powinny palic sie 2 kontrolki czerwona (ładowanie) i zielona (luz) ale pali sie tylko luz a gdy wyciagne kluczyk powinno wszystko przestawac działąc ale tak nie jest gdy wyciagam kluczyk zaczyna mi swiecic czerwona kontrolka i nadal zielona dopiero jak odłącze aku słysze jak regulator pstryknie i gdy kolejny raz podłacze aku i mam wyciagniety kluczyk to nic sie nie swieci , tak jakby styki sie sklejały na regulatorze i iiii ?? ... Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:53, 31 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
wydaje mi się że Twoj regulator jest uszkodzony lub masz nie tak podłaczone przewody. ten stuk to oznaka że regulator załacza 1 stopień, a nie powinien tego robić gdyż 1 stopien załacza sie gdy jest podawane napiecie na regulator.
Wnioskuje że coś pomyliłeś w przewodach podłaczeniowych....
A sprawdzić można go ale najlepiej to zrobić z prądnicą bo tak bez sprzetu i mierników nie zrobisz tego.
Proponuje zajrzeć do schematu MZ ES 250 lub TS, tam jest podobny schemat tylko że junak ma + na masie motocykla.
Sprawdź czy po zapaleniu się kontrolki ładowania(jak piszesz) akumulator jest szybko rozladowany, oznaczało by to że regulator powoduje zwarcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:38, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
witam wiec jest tak podłączyłem prądnice ok pale janak włozyłęm tak na syzbko prądnice i co na małych obrotach kontrolki sie nie swieca dodam troceh gazu nic ale gdy dodam tak 1/4 gazu janek wejdzie na wyzsze obroty tak kontrolki zaswieca sie (swiatła tez ) tak jak bym nacisnoł jakis przełącznik jak bym je sam włączył wydaje mi sie ze to wina regulatora ze na małych obrotach nie daje pradu a jak wejdzie na wyzsze to pstryknie i załączy prąd sory za taką masło maślane wypowiedz co radzicie z tym ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:40, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
normalnie przecież światła są zapalane ze stacyjki, a nie przez regulator.
Więc tak jak napisałeś masz źle podłączoną stacyjke i przewody. Regulator nie powinien niczego zalanczać.
[link widoczny dla zalogowanych]
czy masz taką instalcje czy nowszego typu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:07, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
tak mam ta instalacje, ale stacyjke mam dobrze podłączona bo to jest tak ze musze dac prawei pół gazu zeby zaczeło wyszystko działac wydaje mi sie ze to wina regulatora bo na dosc wysokich obrotach podaje prad przepuszcza może inaczej jak sprawdzic czy regulator dobrze działa ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stegnacjuss dnia Śro 18:08, 03 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:23, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Sprawdź miernikiem jakie napięcie podczas pracy daje prądnica i przy jakich obrotach, poźniej sprawdz na wyjsciu regulatora jakie napiecie jest podawane.
A kontroli powinna palić sie do pwenych obrotów, zwykle jest jak silnik ma za niskie, gdy obroty dojdą do około 900 powinno rozpocząć sie ładowanie akumulatora.
W żadnym wypadku odbiorniki same nie powinny śie załanczać, nawet światła.
Sprawdz czy napewno masz wszystko dobrze podłaczone i czy stacyjka jest sprawna.
Stacyjka nowa czy ze starych zapasów??
Sądze że ta nowa instalacja coś Ci szawankuje...kupywałeś ją czy ktoś Ci zrobił??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:36, 03 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
sory troche zamotałem ja nie abrdzo sie rozumiemy napisze jeszcze raz odpalam motór bez aku wciskam kluczyk ustawiam by działały swiatła i odpalam a swiateł nie mam dopiero gdy dodam gazu prawie połowe w tedy swiatła czynaja sie swiecic ale nie tak ledo co jak by pradnica byłą zepsuta to jest raczej tak jakby do ok 1600 obrotów wcalle nie było ładowania dopiero powyzej jest... czyli gdy mam prawie na pół gazu włancza sie ładowanie tak jakby cos blokowało ,,,,napięcie włączenia prądnicy wyłącznikiem samoczynnym powinno wynosić nie mniej niż 6,2V ale nie więcej niż 6,5V zaś napięcie prądnicy ustalane regulatorem napięcia mierzone bez obciążenia i przy odłączonym akumulatorze nie powinno przekraczać 7,6÷8 V przy obrotach najwyższych.''' tak pisze na stronie jacota a umnie sie dzieje za jak mam ponad 7 v to sie załancza łądowanie ... ło trohce pomotałem ale elektryk ze mnie mały i nei umiem tak dobrze wytłumaczyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:16, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
sory za post pod postem załozyłem prąnice podpiołem akumulator i co gdy gazuje junakiem kontrolka ładowania mruga sobie jak chce prądnica sprawdzona ładowała dobrze sprawdziłem elektryke cze czegos nie zmasciłem wiazke mam ze skuterdebica i podłąnczałem według tego schematu stacyjke mam obecnej produkcji ale gdy podpiołem aku to swiatła i wszystko działa jedynie cos z tym łądowaniem ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:10, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
To teraz rozumiem
a masz inny regultor?? nawet ten elektroiczny. Zamień regulatory.
Ostatecznie może masz uszkodzony opornik (jeżeli taki jest, bo nie wiem)
od uzwojenia wbudzenia.
A jak czegoś takiego nie ma to pozostaje uszkodzenie regulatora, którego nie naprawisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:36, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
ten regulator jest mechaniczny nie wydaje mi sie zeby był on zepsuty chyba wymaga regulacji i oto problem jak to zrobic na necie jest schemat co jak wyregulowac przerwe itd ale sa tez takie blaszki które sie podgina i tego za bardzo nie umiem wyregulowac
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stegnacjuss dnia Czw 22:36, 04 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:45, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
tych blaszek nie radze Ci ruszać bo poźniej możesz nie ustawić odpowiedniego prądu, który regulator bedzie podawał na akumulator.
Prawidłowo kompletna regulacja przerpowadza się ze sprzętem, możesz jednynie wyregulować odstęp miedzy stykami za pomocą szczeliniomierza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Pią 19:46, 05 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|