|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tita98
Moto-Amator forum
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubanie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:29, 24 Lip 2010 Temat postu: Romet R-150 - wymiana oleju |
|
|
Witam.Kupiłem niedawno motor Romet R-150 Chopper.Problem jest tego typu że nie mam do niego żadnej książki serwisowej czy też instrukcji obsługi.Przebieg jest 4800 km.Facet który sprzedawał powiedział że jeszcze na tym oleju mogę spokojnie przejechać 15 tyś. kilometrów.po zastanowieniu doszedłem do wniosku że nawet w samochodzie zmienia się częściej wiec może chodziło mu o półtora tysiąca.Motor ogólnie wygląda na zadbany,cyka dobrze jak na moje ucho i nie chciałbym odwalić jakiegoś babora,więc potrzebuję porady.Jeśli w skrzyni biegów jest inny olej to też proszę o podpowiedź co ile kilometrów się wymienia i jaki wlać.A gdyby ktoś posiadał jakiś poradnik do tego motoru lub książkę w pdf to już w ogóle byłoby super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:13, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
pare informacji : * Wymiary: 2210 mm x 890 mm x 1210 mm,
* Masa pojazdu gotowego do jazdy: 144 kg,
* Dopuszczalna ładowność: 150 kg,
* Silnik: czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem,
* Pojemność: 150 cm³,
* Moc maksymalna: 8,8 kW (12 KM) przy 8500 obr./min.,
* Rozruch: elektryczny, nożny,
* Zapłon: elektroniczny CDI,
* Przeniesienie napędu: łańcuch,
* Prędkość maksymalna: 80 km/h,
* Pojemność zbiornika paliwa: 14 l,
* Hamulec przód/tył: tarczowy hydrauliczny/bębnowy,
* Opony przód/tył: 130/90-15 / 110/90-16,
* Amortyzator przód/tył: podwójny,
* Wyposażenie dodatkowe: kufry boczne, szyba ochronna.
A co do tego oleju to tak , napewno pod silnikiem jest śruba spustowa , a u góry na karterze jest śrubka od wlewu oleju , a na deklu od sprzęgła jest śrubka kontrolna oleju , jak chcesz wiedziećco i jak z tym olejem to pisz , tak mi sie bynajmniej wydaje że tak jest , we wszystkich romertach jest tak samo (mowa o rometach wspołczesnej produkcji , chociaż w starszych jest podobnie) to tyle , pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:28, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
olej powinien byc zmieniony po dotarciu czyli po ok 1000 1500 2000 km zalezy jak pisza w serwisówce ale 4800 wydaje mi sie ze to juz po dotarciu wiec powinien byc zmieniony olej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tita98
Moto-Amator forum
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubanie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:13, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
A czy olej w skrzyni jest inny niż w silniku?jak tak to co ile się zmienia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:19, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
zależy jak silnik pobiera olej do mieszanki , albo pobiera ci olej z skrzyni albo poprostu masz zbiorniczek na olej który sam sie miesza w gaźniku , a olej to wystarczy przekładniowy , najlepiej z tych lepszych , kolego , zarejestruj się na forum typowo o rometach współczesnej produkcji , napewno są bardziej obeznani w nowoczesnej mechanice , takiej jaka jest w tych rometach , oni pewnie wiedzą co i jak , pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:20, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
jest to czterosów wiec do skrzyni osobno i do silnika tez a olej do skrzyni powinien byc inny i na reszte inny zalezy co producent zaleca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:26, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
a jak masz w junaku?? ok pomijamy to , jak olej może być inny w silniku a inny w skrzyni , silnik to chyba całość czyli sprzegło , skrzynia , itd . itp , chyba olej do skrzyni jest też dobry do sprzęgła bo kto by sie bawił że w skrzyni inny olej , w sprzęgle inny olej , może sie myle , a co do tego oleju do mieszanki to wiadomo jak ma osobny zbiorniczek to jest inny olej niż do skrzyni , pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:50, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
w junaku mam 3 wlewy do smarowania do skrzyni i sprzegła BO JEST TO CZTEROSÓW Silnik -selektol , skrzynia - hipol 15f, sprzęgło i filtr powietrza uniwersal
romet r 150 to jak sam dodałes dane techniczne i pewnie je przeczytałeś czterosów
czyli nie masz jak w mz ze lejesz 0,5 l na cały silnik i heppy musisz inny wlac na smarowanie czyli zawory wał (łozysko) i inny na skrzynie biegów czterosów ma silnik pod cisnieniem przewaznie maja pompy które pchaja olej wszedzie tam gdzie ma dojsc
i jezeli bedzie on za gesty to masz lipe ze smarowania a na skrzynie powinien byc gestrzy wiec juz obaliłem twoja teorie ze na cały silnik taki sam olej jezeli znowu wlejesz na sprzegło za gesty olej poskleja ci tarcze wiec tez musi byc innej lepkosci i gestosci wiec nastepnym razem zastanów sie co piszesz bo nie każdy motór ma taka budowę silnika jak komarek czy wsk czy mz ... i znów sie powtórzę jesli to czterosów to nie masz nigdzie zbiorniczka na olej do mieszanki on ma smarowanie z silnika czyli nie idzie ci olej do gaźnika i tam nie miesza sie z benzyna ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:52, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
aha , fajne besztanie, może byś dał dojść do słowa innym co ?? to tak na przyszłość , a tak pozatym , dziex , bede mądrzejszy o pare słów , pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
stegnacjuss
Moderator
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z nikąd Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:59, 24 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
mam nadzieje ze bedziesz hehe PoZdRo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|