Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:34, 17 Sty 2011 Temat postu: Ustawianie zapłonu WSK 125 |
|
|
Siema.
Ostatnio obiecałem koledze, że pomogę mu w ustawieniu zapłonu w jego WSK 125. Tyle że z WSK-mi nie miałem nigdy doczynienia, ale ogolna zasada ustawiania zapłonu jest podobna, to postanowiłem spróbować. Pierwszy problem napotkałem na ustawieniu największego rozwarcia platynek. Wypada ono wtedy, gdy koło magnesowe zasłania mi je, i nie mogę ich odpowiednio ustawić (na kole są otwory umożliwiające regulację, ale nie pokrywają mi się z platynkami w największym rozwarciu) Ale ustawiliśmy zapłon i platynki bardzo na oko i próbowaliśmy zapalić silnik na różnych świecach. Co mnie zdziwiło: Na świecy która bije bo obudowie silnik kicha, ale nie zapala. Na świecach z porządną iskrą silnik się w ogóle nie odzywa. Sam jestem ciekaw dlaczego tak jest. Macie jakieś pomysły? Aha, no i prosiłbym o szczegółowe wytłumaczenie ustawienia tego nieszczęsnego zapłonu w WSK 125.
Z góry dzięki
Hecktor2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:05, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli otwór do ustawiania przerwy nie wypada na przerywaczu znaczy że krzywka koła magnesowego była wymieniana i jest źle zanitowana.
Położenie magnesów względem cewek jest inne i silnika za chiny nie odpalisz.
Otwór w momencie rozwarcia styków powinien się znajdować naprzeciw przerywacza...
A co do zapłonu to najlepiej jest cały statyw ustawić na środku otworów 3 śrub, i cofnąć lekko, tzn obrócić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Będzie to optymalne wyprzedzenie zapłonu.
Przerwa miedzy stykami regulowana na 0,25 szczelinomierzem.
Świeca Iskara 95> radze poszukać starej świecy która była wyprodukowana w PRL'u bo te nowe to szmelc.
1. Poszukaj innego koła magnesowego z dobrej WSKI.
2. Sprawdź cewkę wysokiego napięcia i przewody do przerywacza czy nie ma przebicia.
3. Kondensator jeżeli nie był wymieniany wypadało by sprawdzić
4. Czasami zdarza się że przez za duże smarowanie młoteczka olej robi zwarcie na przekładkach plastikowych.
5. Ogólnie i profilaktycznie radze wszystko wyczyścić
Też kiedyś miałem wsk 125
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:36, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Dobra, wielkie dzieki. On ma podobno jeszcze jedno kolo magnesowe to sprawdzimy w piątek na nim. Powiedz mi jeszcze: GMP= najwyższe rozwarcie stykow przerywacza? Dobrze myślę, czy coś mi sie pomieszalo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:53, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
tak GMP i ustawiasz 0,25. Tylko jak zużyty jest wał i rozbite łożysko to czasami ciężko ustawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:27, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Wiec w piątek znowu zabieramy sie za ustawianie. Wielkie dzieki motorzysto, w sobotę dam znać jakie będą efekty naszej pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:17, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Siedząc dzis w szkole wpadłem na pomysł że w najgorszym wypadku mogl sie przestawić wał na czopach. Jest on juz stary, i dosyć mocno wyeksploatowany. Moje pytanie czy w ogóle takie coś mogło mieć miejsce? Aha, no i gdy ustawie tłok w GMP to klin powinien wypadać w którym miejscu? Z tego co pamiętam oczywiscie "na oko" to klin był ustawiony jakies 140 stopni od pionu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:53, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Końcówka czopu jest wprasowana w przeciwwagę więc to mało prawdopodobne aby czop wały się przekręcił. Wybijałem czopy z wału od CZ 350. Trzeba naprawdę dużej siły żeby wybić, a co dopiero przekręcić czop. Musiał byś w imadło wał wkręcić i we dwóch próbować przekręcić czop...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:18, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Czytałem później na forach że sporo było takich przypadków o "przekręconych wałach". Myślałem że dam to rade sprawdzić wiedząc w jakim miejscu powinien znajdować się klin podczas GMP (mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi) Aha, no i kolega mówił że sprawdził to drugie koło magnesowe i że na nim była identyczna sytuacja jak na poprzednim kole tj. koło zasłania platynki podczas ich największego rozwarcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:32, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
mogę podać Ci kąt jaki ma być na wale ale to dopiero jutro..bo gdzieś mam wał od WSKi 125.
Mogło się to też zdarzyć, ja naprawiałem już dużo wsk kapitalnie i w żadnej nie był wał przekręcony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:16, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Byłbym Ci wdzięczny. Sam mam stary wał wsk ale był on rozbierany przez braci w młodości i nie wiem czy dobrze go złożyli, ale raczej tak. Według niego klin wypada naprzeciwko GMP. Czekam na Twoja odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:16, 20 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
sorki za opóźnienie... wiec jeżeli wał ustawisz w GMP to otwór na klin jest oddalony o 180 stopni od GMP, czyli jest dokładnie prostopadle w dole jak korbowód jest w górze.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
hecktor2
Moto-Maniaq
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Miechów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:54, 20 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie motorzysto, Kolega właśnie kupił MZ Etz 250 Więc najpierw ją trzeba doprowadzić do stanu używalności a potem WSK. Teraz tylko myśle jak "dorobić" margines ustawiania zapłony... muszę chyba rozpiłować aparat zapłonowy. A tak nawiasem to u niego klin u niego na pewno nie wypada dokładne 180 stppni... jest trochę przesunięty, więc jednak ma chyba troszke wał przestawiony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|