![Forum](http://images4.fotosik.pl/21/fk3nnn5ifvq4z6jq.gif) |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:30, 20 Maj 2010 Temat postu: MZ 300 |
|
|
Znalazlem opis na necie ktory przyda sie Mztkowiczom do przerobienia pojemnosci 250 na 300 cm. Jest to kompletny opis ze zdjeciami i dokladnymi wymiarami solidnie zrobiony przez kolegow z niemiec. Niestety tekst jest po niemiecku. Ktos bedzie sie nudzil niech przetlumaczy w google
Dokument Word.
DL:[link widoczny dla zalogowanych]
Dodam ze cos takiego swego czasu bylo robione w Jawie TS, z 350 pojemnosc wzrastala do ponad 400. Trzeba bylo jeszcze zmnienic dysze w gazniku z 92 na 100 i byla jazda osobiscie tego nie robilem, ale mam juz pare cylindrow na taka przerobke wiec kto wie;)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Czw 22:39, 20 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
OsteR9019
WYMIATACZ
![WYMIATACZ WYMIATACZ](http://chelmek.org/rangi/1/kapitan_forum.gif)
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:18, 21 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Nieźle pokazane i widać że podeszli konkretnie do sprawy. Najgorsza przy tej przeróbce są zmiany faz rozrządu i albo piłuje się tłok od góry albo podkłada coś pod cylinder. Ja osobiście jakbym podkładał pod cylinder to jedną grubą podkładkę czy uszczelkę a nie trzy. Widać też że przycięli cylinder od góry i splanowali głowice by wyrównać po podkładkach.
Co do jawy to chciałbym zrobić tak by dwa tłoki chodziły razem, nie miałem przyjemności takim czymś śmigać ale wiem i to nie od jednej osoby że lata konkretnie. Jak masz trochę towaru do przeróbek to może spróbuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:27, 21 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
znaczy OsteR9019 tam jest podkladka okolo 2 mm i 2 uszczelki
Nie ja czegos takiego nie zrobie, bo slyszalem ze wal sie rozjezdza dosyc szybko jak oba tloki chodza jednoczesnie w jawie.
Mam jeszcze silnik CZ 350, jak nie zabraknie checi to go podrasuje do ponad 400 pojemnosci:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
OsteR9019
WYMIATACZ
![WYMIATACZ WYMIATACZ](http://chelmek.org/rangi/1/kapitan_forum.gif)
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:45, 22 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
A no to że się silnik rozleci to nawet o tym nie wspominam bo to jasne ale tak na jeden sezon spokojnie starczy. Takie rozwiązanie było w starych sportowych jawach. Ja jakbym miał jakiś silnik to bym to zrobił bo w sumie wymianie podlega tylko wał, kupiłbym jakiś za grosze i tyle, cała impreza zamknęłaby się może w 150zł a jak się popsuje to wracam do starego.
A jakie tłoki muszą być żeby wyszło te 400cc?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:46, 22 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
nie zamknelo by sie bo :
przerobienie walu z regenracja- 300
nowe lozyska walu(bo na starych nie ma co) 60 oryginalne
tarcze komplet 40
i tak mozna wymieniac...
Watpie czy jeden sezon wytrzyma. kolesie tak zrobili to tylko silnik zaburczal wkrecil sie na obroty...a silnik mial takie drgania ze motot caly drzal, po okolo 5 minutach wal sie rozlecial.
Pozatym Twin Sport ma standardowo 27, kilka modyfikacji daje 30...dlatego ja osobisie walu bym nie ruszal.
Tloki kupujesz od warburga na srednice 75 mm i oddajesz razem z nimi cylindry na szlif. Tloki trzeba obrobic z dolu zeby fazy otwierania okien sie zgadzaly.
Tu kupisz pierscienie i inne ciekawe rzeczy : [link widoczny dla zalogowanych] lacznie z pierscieniami pokrytymi chromem
a tu tloki na zamowienie i nie tylko. Stopy uzywane to AK20 takze o niebo lepsze jak te stare i prywaciarskie AK12.>[link widoczny dla zalogowanych]
Dodam ze moto impex bazuje na strym typie produkcji tlokow, tzn po odlewie tloki zostawiane sa do samo ostygnicia co powoduje ze nie puchna pozniej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Sob 20:49, 22 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
OsteR9019
WYMIATACZ
![WYMIATACZ WYMIATACZ](http://chelmek.org/rangi/1/kapitan_forum.gif)
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 2:04, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Uuu jakoś drogo tam u Ciebie. Ten wał co teraz mam w mz był zregenerowany za jakieś 70-80zł, wszystko korbowód i robota. No i to śmiga, chodź nie zawsze było jeżdżone spokojnie, zdecydowanie więcej wstawiania:D niż normalnej jazdy. Mijają już prawie 2 lata i żadnych oznak zmęczenia.
A te przypadki o których słyszałem to jeden cały sezon a inny to sypnął się z innego powodu, coś na skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:12, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Bo nie policzyles ze w Jawie masz 2 korbowody a ogolnie 3 lozyska do wymiany, bo w srodku walu jest jeszcze lozysko podporowe. Dlatego to tyle kosztuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
OsteR9019
WYMIATACZ
![WYMIATACZ WYMIATACZ](http://chelmek.org/rangi/1/kapitan_forum.gif)
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:09, 23 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie dlatego że dwie korby to powiedziałem 150
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
sk52
Moto-Amator forum
![Moto-Amator forum Moto-Amator forum](http://brudi1984.w.interia.pl/rang_1.JPG)
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:43, 19 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Probował ktoś kiedys to przerabiac? jestem ciekawy czy warto. Jakie sa konsekwencje jak chodzi itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:45, 19 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Konsekwencje czego ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|