|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matisl
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Sob 11:07, 08 Lip 2006 Temat postu: Bezpieczniki |
|
|
Jeśli ktoś z Was ma w Etce taką skrzynkę jak ja do niedawna – to serdecznie mu współczuję. Oryginalne skrzynki mają szereg wad utrudniających życie – przede wszystkim złącza śniedzieją co powoduje spadki napięcia, ponadto bezpieczniki mają tendencję do wypadania z gniazd prosto na drogę, bądź luzowania się w najmniej odpowiednim momencie i silnik pięknie sobie gaśnie (Np. tak jak mnie się to kiedyś zdarzyło 3 x pod rząd – na jednym z ruchliwszych skrzyżowań w Budapeszcie). Zastąpienie NRDowskiego produktu skrzynką na bezpieczniki płaskie eliminuje te dokuczliwe przypadłości. Ma ono jednak tę wadę – przynajmniej w przypadku modelu założonego przeze mnie – otóż tę że bezpieczniki nie są widoczne od razu i trzeba je wyjąć żeby w skontrolować czy się nie spaliły.
Do wykonania przeróbki potrzebne są :
1. Szczera chęć i silna motywacja by usprawnić Mztkę
2. 5 sztuk płaskich bezpieczników samochodowych – ja mam 8 A – ale można śmiało założyć 4 A. Cztery pójdą do skrzynki, a piąty będzie na zapas – warto go ze sobą wozić ! Całość kosztowała może ze 2 zł.
3. Skrzynka na płaskie bezpieczniki – możliwie mała. Ja wypatrzyłem w sklepie motoryzacyjnym pojedyncze, w pełni obudowane gniazda do płaskich bezpieczników – które można – jak klocki Lego złożyć w większą całość. Jedna sztuka kosztowała mnie 2,80, do tego musiałem dokupić kilka konetkorków – a więc w sumie zapłaciłem koło 12 zł. Całość jest mała i łatwa do zamocowania.
4. Pasek blachy – w moim przypadku aluminiowej. Posłużyła do wykonania obejmy mocującej nową skrzynkę.
Realizacja projektu nie jest zadaniem trudnym, nawet dla początkujących – ale pod warunkiem zachowania podstawowych zasad ostrożności. Najpierw należy odłączyć akumulator – by uniknąć ewentualnych zwarć. Następnie należy dokładnie zanotować sobie – najlepiej w postaci schematu – gdzie i jaki kabelek jest do skrzynki podłączony. Warto też oznaczyć kabelki – chodzi o to - by później ich nie pomylić. Z kolei odkręcamy starą skrzynkę. Teraz powinniśmy wykonać obejmę, którą przymocujemy nową skrzynkę do odpowiedniego elementu na ramie motocykla. W moim wypadku sprowadzało się to do powyginania (na kawałku deski) paska blachy aluminiowej i nawierceniu w nim 2 otworów na śrubki i przykręceniu do ramy. Tutaj możesz się wykazać inwencją – grunt żeby mocowanie było pewne. Potem do nowej skrzynki poprzyczepiałem wszystkie kabelki [warto wymienić konektory na nowe], skrzynkę zamocowałem obejmą i wszystko działa bez problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 12:09, 08 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ja mam od jakiegoś samochodu (może żuka) skrzyneczkę taką zamykaną i nic nie śniedzieje i jak dotychczas nie miałem problemów z bezpiecznikami a u innych owszem zauważyłem że mają z nimi problemy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matisl
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Sob 12:18, 08 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
a jakie masz? Wsówki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 12:34, 08 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
z jednej strony się wtyka w dziurkę a z drugiej są takie sprężyste blaszki z dziurkami i trzyma super aż sam mam problem z wyjęciem
|
|
Powrót do góry |
|
|
matisl
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Sob 12:38, 08 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Masz fotki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 12:39, 08 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
nie a po co ci fotki takich pierdułek?
|
|
Powrót do góry |
|
|
matisl
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Sob 12:40, 08 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
żeby zobaczyć Może ktoś nie widział jeszcze jak to wyglśda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18:36, 04 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
ja mam tak samo jak extremesuprasl tyle że skrzynka oryginalna z mz, ale zastanawiałem sie czemu ktrolki ładowania i biegu jałowego świecą sie tak słabo i teraz myśle że wielce możłiwe jest to że zaśniedziały mi te styki i to pewnie dlatego. Już dawno myślałem nad zamianą tych bezpieczników na te nowe(wsówki), bo jużwidziałem taki montaż u kolegi , nie zdażł mi sie jednak taki wypadek jak u matisila, jednka te nowe bezpieczniki są o wiele łątwij dostępne i praktyczniejsze wg mnie, dlatego chyba sobie zmienie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 14:12, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
U mnie nic takiego sie nie dzieje a mam taka skrzynke.
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:38, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Właśnie jak moje Pierwsze Auto Sejczęto kture w garzarzuy stało 2Lata nieodpalane ani nic bo mnie niebyło w Katowicach przez 2Lata to jak przyjechałem to terz niechciał mi zapalić a jak spojrzałęm do środka to taka jakby zieleń była na wtykach ale wyczyśćiłem papierem śćiernym i włorzyłęm to odrazu odpalił mi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|