Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dyfuzor
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pypu140
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miechowice małe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:50, 16 Sty 2010    Temat postu: dyfuzor

Witam
Mam pytanie jak przerobić oryginalny tłumik żeby było wyczuwalne rezo???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:37, 17 Sty 2010    Temat postu:

oryginalny powinien mieć, fabryka oblicza pod silnik, jak chcesz jakiś tuning to możesz obliczyć aby rezo był wyżej i zbudować od nowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pypu140
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miechowice małe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:14, 17 Sty 2010    Temat postu:

A czy można przestroić wydech za pomocą przesuwania stożka w tłumiku???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:56, 17 Sty 2010    Temat postu:

Tak można jak najbardziej.
Przesuwając końcową przegrodę ustawiasz zakres obrotów gdzie występuje rezonans.
Ogólnie to temat jest długi i na dzień dzisiejszy 100% nie wiem, i jeszcze nie budowałem chociaż mam zamiar, do obliczeń używam "exhaust calculator 2"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pypu140
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miechowice małe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:46, 18 Sty 2010    Temat postu:

A jak walec między stożkami będzie krótszy to rezonans będzie niżej czy wyżej???
Na jakim walcu długim czy krótkim silnik będzie kręcił wyższe obroty???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:27, 18 Sty 2010    Temat postu:

Przy niższych obrotach środkowa sekcja czyli walec jest dłuższy, im większe obroty tym krótszy.
Tym sie nie ustala wartości maksymalnych obrotów jakie silnik osiągnie na luzie, tylko przy jakich obrotach ma występować rezonans.
Więcej boje sie pisać bo nie chce w błąd wprowadzać.
Widziałem obszerny temat na simsony.net pod hasłem strojenie wydechu. Wpisz w google strojenie wydechu i poczytaj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pypu140
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miechowice małe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:53, 18 Sty 2010    Temat postu:

Ja też czytałem na simsony.net, na tym forum piszę żeby się upewnić.
A jaką długość walca proponowałbyś do 50/4 z wydechem na 28mm(w simsonie),
wg mnie coś koło 10cm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:46, 19 Sty 2010    Temat postu:

to nie tak jaką bym proponował
Trzeba wrzucić wszystkie dane do programu i on sam wszystko musi przeliczyć.
Potem regulujesz wymiary faktorem aby wyszły jakieś sensowne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pypu140
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miechowice małe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:09, 19 Sty 2010    Temat postu:

Ec2, wiem ale nie chce mi się spawać nowego wydechu tylko stożek w starym przesunąć, gościu na simsony.net pisał, że 70/4TT na takim wydechu 95km/h i 9500obr/min, przy stożku o długości ok.3cm, więc mnie to zadowala Jezyk, ale TT ma wydech na 25mm, a ja mam na 28mm...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:03, 19 Sty 2010    Temat postu:

Ja nie chce Cie w błąd wprowadzać, no i ogólnie moje zdanie jest takie że łatwiej od nowa coś zbudować niż kombinować z przerabianiem, jednak jak znajdziesz pewny plan jak to zrobić to czemu nie.
Ja z simsonem miałem tyle styczności że jeździłem kilka razy i to dawno i wszystko.
A te 25mm i 28mm domyślam sie że to średnica więc wrzuć do programu i Ci wyliczy o ile masz przesunąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pypu140
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: miechowice małe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:35, 20 Sty 2010    Temat postu:

Chyba skrócę ten walec do 10cm bo mam stary wydech i mi na nim nie zależy, jak zarobie to zdam relacje, a te 25 i 28mm to wysokości okiem wydechowych, jakbym nie zrobił to chodzić będzie na pewno:P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OsteR9019
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:04, 20 Sty 2010    Temat postu:

Ale kombinowanie z oknami jest niebezpieczne, może coś dać jeśli liczysz na to że będziesz jeździć w określonym zakresie obrotów w okolicach mocy maksymalne.
Jak coś przesadzisz to będzie problem z uruchomieniem i spalanie znacznie wzrośnie.
I te 3mm to jest dość znaczna różnica.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> Tuning motocykli Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin