|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 18:39, 15 Lip 2006 Temat postu: FILTR STOŻKOWY |
|
|
Elo mam pytanie czy jak założe do mz etz 150 filtr stożkowy da mi to coś? Da moc czy tylko dzwięk.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
matisl
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Sob 18:57, 15 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Raczej dźwie. I ten filnt filtruje conajwyżej muchy, a nie pył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 0:43, 03 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
a ja słyszałęm że można zyskać nawet 10% mocy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matisl
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Czw 8:23, 03 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba tylko na allegro tak może pisać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 9:01, 03 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
mój brat taki ma i słabo coś, mocy nie ma wcale więcej na najwyższym biegu trochę przyduszony, a i strasznie śmiesznie pracuję jakoś głośniej nie kupuj
|
|
Powrót do góry |
|
|
MarioMz
WYMIATACZ
Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 21:21, 01 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Czyli jak sie załozy taki filter to moze byc spadek mocy czy coś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
matisl
Administrator
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pią 21:44, 01 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 21:45, 01 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
no ja nawet czytąłem gdzieś na jakimś forum, że te oryginalne filtry są najlepsze, bo biorą powietrze z tłustymi oparami.. i że to wszystko wylicozne
|
|
Powrót do góry |
|
|
MarioMz
WYMIATACZ
Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 21:48, 01 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Aha szkoda bo nawet fajnie by to wygladało nawet jesli by nic nie dawało ale jak ma byc gorzej to nie kupie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:45, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Pewnie miał filter jusz zawalony syfem i teraz dał stonrzek czysty to wiadomo że troche się weżnie moc podskoczy do gury a na Allegro tak bedą pisac bo muszą mić chyba jakiś zysk i nachęcać Allegrowiczównajlepiej jak coś bedziesz kupywał to nieczytaj tam takich np: że moc powiększy czy coś innego jak jestes zainteresowany kupnem to se wejdz na [link widoczny dla zalogowanych] i se coś tam wpisz co ci gust przyniesie doi rozumu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:50, 05 Wrz 2006 Temat postu: Filter |
|
|
Filtry powietrza dzielą się na sportowe wkładki oraz filtry stożkowe. Jak działają filtry? Zredukowane opory przepływu powietrza zwiększają stopień napełniania cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną, co powoduje wzrost energii poruszającej tłoki. Filtr stożkowy może dawać większy przyrost mocy (nawet o 10%) w stosunku do wkładu jednak zwiększa hałaśliwość jednostki. Sprawia także, iż krzywa momentu obrotowego przesuwa się w prawo i do góry, tzn. przy niskich obrotach silnika moment jest niższy od tego z seryjnym filtrem, dopiero przy bardzo wysokich obrotach zauważalny jest znaczny wzrost momentu w stosunku do użycia standardowego filtru. Następstwem takiego działania jest konieczność jazdy na wysokich obrotach w celu uzyskania zadowalającej dynamiki, co w sposób dość znaczący może się przyczynić do skrócenia żywotności silnika. Filtr stożkowy rządzi się pewnymi prawami tzn. musi być zamontowany w komorze jak najdalej od źródła ciepła (silnika) najlepiej przy dodatkowym wlocie powietrza na masce. Przyczyna? Gorące powietrze ma mniejszą gęstość od zimnego, co w konsekwencji prowadzi do mniejszej sprawności napełniania komory spalania i mniejszej mocy. Przy montażu trzeba także szczególnie uważać na długość układu ssącego, skrócenie go powoduje zjawiska falowe, często bardzo niebezpieczne dla silnika. Należy jednak zaznaczyć, że filtry stożkowe bardzo dobrze sprawdzają się w sporcie samochodowym, tam jednak silniki często osiągają prędkości obrotowe rzędu 10000 obr./min Natomiast wkładki sportowe filtra powietrza, montowane w miejsce standardowego, daje mniejszy przyrost mocy od filtrów stożkowych (choć w niektórych samochodach zdarza się także około 10%), nie sprawiają jednak kłopotu przy montażu oraz nie stwierdzono żadnego negatywnego ich działania na silnik. W podsumowaniu należy stwierdzić iż wkłady są bardziej korzystnym wyjściem do zwykłej codziennej jazdy po mieście, natomiast filtry stożkowe na pewno bardziej zadowolą streetracer'ów szalejących na wysokich obrotach, dla których każdy dodatkowy koń mechaniczny jest bardzo istotny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MarioMz
WYMIATACZ
Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 20:31, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Czyli jednak nie opłaca sie.Dzieki zyrafao2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|