![Forum](http://images4.fotosik.pl/21/fk3nnn5ifvq4z6jq.gif) |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adrian33324
Moto-Amator forum
![Moto-Amator forum Moto-Amator forum](http://brudi1984.w.interia.pl/rang_1.JPG)
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biłgoraj Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:24, 12 Lut 2013 Temat postu: Malowanie MZ. |
|
|
Witam, kupiłem ostatnio MZ ETZ 150 i chce ją jakoś ładnie pomalować, ponieważ ma poobdzierany lakier bardzo. Zacznijmy od tego, że będę ją sam malował, bo cały osprzęt do malowania posiadam. Tylko doradźcie mi na jaki kolor mam ją malować, w tej chwili jest oryginalny srebrny, i chyba też ją na taki kolor pomaluje czyli srebrny metalic. Hmm.. Co tam jeszcze, co będzie mi potrzebne i jakie i ile ? Czyli: Papier ścierny czy wodny ? Jakie grubości ? Ile będzie potrzebne podkładu ? I ile farby ? Ehh.. Zapomniałem dodać, że bak, boczki i felgi będą malowane najprawdopodobniej tak jak pisałem na srebrno, a błotniki na czarno, żeby podchodziło pod oryginał. I czy jak wszystko już zrobię, czyli zmatuję, podkładem dam i pomaluję lakierem (metalikiem) to czy później trzeba coś na to jeszcze dawać, jakiś lakier czy coś ? Czy starczy tylko farba i koniec ? Pozdrawiam i proszę o poważne rady i pomoc. Z góry dziękuję. Wink
PS: I powiem wam, że kupiłem, można powiedzieć że trafiłem mz etz 150 za 600zł z papierami, tzn. Cciał 700zł ale wytarowałem. I silnik pieknie codzi tylko trzeba wymienic zębatkę w silniku od kopniaka bo nie odbija. No i pomalować. pozdro...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Mzecia
Moto-Amator forum
![Moto-Amator forum Moto-Amator forum](http://brudi1984.w.interia.pl/rang_1.JPG)
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:48, 13 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
papier ci bedzie potrzebny do czyszczenia, papier wodny tez cie bedzie potrzebny. Jezeli bak jest pozaginany bedzie ci potrzebna szpachla Pozniej juz jak wymalujesz lakierem metalikiem to pasowało by pomalowac bezbarwnym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Adrian33324
Moto-Amator forum
![Moto-Amator forum Moto-Amator forum](http://brudi1984.w.interia.pl/rang_1.JPG)
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biłgoraj Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:37, 13 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Nie, nie ma zaieć itp ? Tylko malować ? To będzie mi potrzebny zwykły papier ścierny ? Ppaier wodny jakie rubości ? I nie będę malował na metalic, tylko na połysk, to cyba nie trzeba lakierem co ? Napisz mi ktoś robotę krok po kroku ?
Czyli: Bo nie wiem czy dobrze myślę.
Stary lakier zetrzeć papierem ściernym.
Podkładem pomalować
Podkład papierem wodnym cyknąć
I
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Mzecia
Moto-Amator forum
![Moto-Amator forum Moto-Amator forum](http://brudi1984.w.interia.pl/rang_1.JPG)
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:15, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak nie ma zagięć to to trzesz papierem ściernym pierw 80 później 150 albo 120 Później ładnie to wszytko otłuszczasz już nie dotykając palcami najlepiej zęby to już wsiało na czymś później malujesz czekasz aż podkład wyschnie na 2 dzień jak już będzie podkład suchy to bierzesz papier wodny ja np tarłem papierem wodnym 800 ładnie później czekasz aż wyschnie i malujesz.. tzn pasowało by na każdy lakier bo jak wylejesz benzynę na lakier a nie pomalujesz bezbarwnym to ci sie farba rozpuści chyba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:21, 14 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Najlepiej wypiaskować ramę i kłaść od zera farbę wtedy masz pewność że nie zgotuje farby podczas malowania.
Zanim zaczniesz malować poczytaj dużo literatury. Kupuj dobre lakiery HS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Adrian33324
Moto-Amator forum
![Moto-Amator forum Moto-Amator forum](http://brudi1984.w.interia.pl/rang_1.JPG)
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biłgoraj Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:52, 15 Lut 2013 Temat postu: Zakupy zrobione i początki prac ! |
|
|
Witam zrobiłem wczoraj zakupy i kupiłem:
Farbę akrylową (czy coś w tym stylu) kolor niebieski połysk.
Farbę akrylową (czy coś w tym stylu) kolor czarny połysk.
Podkład.
Utwardzacze.
Rozpuszczalnik (nitro)
Papier wodny.
No i wczoraj starłem papierem wodnym bak i jeden boczek, a dzisiaj lecimy dalej. Później podkład i malujemy. Pozdro...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
motorzysta86
Moderator
![Moderator Moderator](http://img470.imageshack.us/img470/7847/mod3kt.jpg)
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:00, 16 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Rozumiem że podkład masz też akrylowy?? Co do tych kolorów to bym Ci polecił bardziej malowanie kolorem akrylowym a później nakładanie kilka warstw bezbarwnego.
Malowałem kiedyś właśnie farbami akrylowymi dla kolegi (bo chciał taniej) i były z lakierem od razu wymieszane. Efekt był ładny ale to nie to.
Lakier bezbarwny kup najlepiej HS (taki sam rodzaj jak masz na nadwoziu samochodu) nie boi on sie zarysowań i można go polerować.
Nie zapomnij że podkład też szlifujesz papierem wodnym. 800 a później dla super efektu 1500
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
OsteR9019
WYMIATACZ
![WYMIATACZ WYMIATACZ](http://chelmek.org/rangi/1/kapitan_forum.gif)
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:04, 20 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieje że się nie spóźniłem z odpowiedzią. Jak już matowałeś pod podkład papierem wodnym to zacząłeś od dupy strony.
Fajnie jakbyś pokazał mniej więcej jak to wygląda jakie duże są odpryski czy są wgnioty itd. Zakładam że nie masz szlifierki oscylacyjnej więc napisze tak. Odpryski zacznij rozszlifowywać 120, po uzyskaniu płynnego przejścia popraw 240 żeby zmniejszyć rysy i ogólnie całość pod podkład 240-320 NA SUCHO. Na miejsca przetarć do gołego metalu daj podkład epoksydowy, na stary zmatowany lakier i plamy epoksydowego daj podkład akrylowy. Matowanie podkładu p600-800 w technologii na mokro. Dalej lakier akrylowy, jeśli ma być metalik to baza + lakier bezbarwny. Tak to wygląda w dużym skrócie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|