|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shark2
Offroad
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pią 23:37, 07 Wrz 2007 Temat postu: lol |
|
|
no a o czym ja mowie :P napsialem dobrze przygotowany silnik. I nie koenicznie 300 ;-) z 250 tez pociagnie.
BO jakis jolopek mysli ze oo jak z 50 wyciagnie sie 100km/h to z 250 juz musi byc 300 nie? czy jak kto woli z mz 200 to z nski 300 tak? bez sens...
Zero myslenia logicznego. Chociazby to ze z kazdym km/h wiencej rosnie opor powietrza co za tym idzie mozna powiedziec ze wiencej kilo do dziwgniecia jest. i to nie takie chop siup wciagnonc 300 km/h chociaz ci co wiedza czytali to gosc na indianie silnik V-twin !! zaznaczam silnik V-twin dwucylindrowy ! indian jest z 1920 roku a opn w latach 40 pobil nim rekord swiata w swoje kategori 331 km/h ! i do tej pory tego rekordu jeszcze nikt nie pobil ;-). A gosc robil go samemu w garazu swoim. I sorry ale jak sie gosci unie znasz na tuningu to nie gadaj mi tu ze silnik wyskoczy.
Widziales kiedy zeby silnbik wyskakiwal? bo ja nie... bo ja nie jezdz epo wsi po dziurach motocyklami a raczej gownami skrecanymi na druty albo na pale by tylko skrecic.
W tuningu mz mozna zyskac duzo mocy na polerce kanalu dolotowego. okien w cylindrze. kanalow pluczacych. korbowodu. dolnej powierzchni tloka. komory walu. Oraz modyfikacja walu tzn nawiercenie odpowiednio 3 otworow bodajze wiertlem 17 ale tego juz nie pamietam. to trzeba sobie pomierzyc by pod idelanym kontem w idealnymmiejscu je wywiercic. (symetrycznie) nie dokaldnie wykonanie otworu doprowadzi do negatywnych wibracji ktore moga spowodowac rozklekotanie sie lozysk. oraz wla sie nada na smietnik. Po co te otwory? by zmniejszyc wage w jednej polowce. do drogiej polowki po przeciwnej stroeni korbowodu walisz tak zwana podkowke. Im wieksza i ciezsza tym lepsza najlepiej ja dobrze odlac i dopasowac idelanie do polowki ;-) dzieki temu uzyskujemy ciezsza przeciwwage. Rezultatem bedzie zwiekszenie zakresu obortow silnika i kompresji. Silnik bedzie wolniej opadal z wysokich obrotow na nizsze. Ale za to juz czuc pozadne kopaniecie...
I z paluchemw dupsku po takim czyms buja sie 140-150 a moze i by 160 wyciagla bez jakis oporow. Mozna oczywsicie jeszcze kilka a moze i nawet z 10 koni uzyskac zmieniajac moment obrotowy ;-) odpowiednio tuniengujac tlok i kanaly dolotowe. Opdpowiednia modyfikacja ktora keidys tez widizalem opisana w necie i to calkiem dorbze i szczegulowo. pozwoli nam splanowac tez glowice. Zwnou uzyskamy wzrost kompresji mocy i wiekszy moment. i mamy spory zapas mocy itp.
Minusem trego juz jest to ze silnik bedzi emialnaprawde duze obroty itp itd. i w tedy gwarantuje ze to poleci 160 (a i wiencej) o tak o bez jakeigos wiekszego trudu ale szkoda silnika (cylindra tloka pierscieni bo sie szybciorem zurzywaja przy tkaich obrotach). Majac juz calkiem spory zapas mocy (oczywiscie mozna sie pobawic ukladem wydechowym jeszcze) trzeba zmodyfikowac 4 i 5 bieg. Jako ze tyle mocy spokojnie je rozbuja wprostproporcjonalnie do zwyklego silnika mz.
dokladnie trzeba wytloczyc nowe zembatki do skrzyni o zwiekszonej liczbie zembow. np o 1 lub 2. (bez tego owszem mz ma zajebiste przyspieszenie, ale nie jest to zbytnio zdrowe dla silnika, dlatego warto zmodyfikowac biegi). Owszem mozna eksperymentowac jeszcze z zembadkazdawcza. lub z reszta biegow. wszyskto jest do zrobienia. ale przyblizylem jak to wyglada i taka mz sie bujnie 200km/h ;-) zakaldajac 4 i 5 bieg o 2 zemby wieksze kola to mysle ze przy standardowej zdawczej pociagnie 230km/h przy dluzszej prostej. 200 to spokojnie osiagnie tak jak standardowe mz osiagaja 120.
Oczywisice warto dodac ze mozna sie bawic tez w odchudzanie motocykla. jezeli robuimy go jako jakiegos draga do wyscigow. Ja tu raczej mowilem tylko o silniku ktorego potem z powodzeniem mozna uzywac na wycieczkach tylko poprostu szybszych. (dla wymagajacych) i nie martwic sie tym ze na dniach sie zajezdzi zatrze i ze bedzie problem z powrotem do domu bo takowo zrobionby silnik bedzie mial rzywotnosc porownywalna z orginalnym. Mozna probowac inne ganziki stosowac np popularny blink czy tam bling i blnk ;-) juz zapomnialem ;-) (do mz ale z 800 pln kosztuje - podobno warto, do tuningowanych jaki nie tuningowanych, ja sie w taki zaopatrze moze na przyszly sezon).
w jawkach 50 do tego typu tunngu bardzo ale to bardzo polecam gaznik od delty (ryski motorower) jawka poprostu zmienia sie diametrialnie ;-) inaczej chodzi fajniej lepiej latwiej jej jest, wiem, bo mialem i tak zrobilem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kam@$
Moto-Vip
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:17, 11 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
a ten gaźnik od delty pasuje do oryginalnego króćca jawki czy trzeba go przerabiać? bo jestem zainteresowany kupnem tego gaźnika a i jeszcze jedno czy spalanie spadło czy się podwyższyło na tym gaźniku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shark2
Offroad
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 23:41, 11 Wrz 2007 Temat postu: lol |
|
|
nie sprawdzalem jak z spalaniem jest. Bo wsumie nie wiele sie jzu na nim najezdzilem ;-D
Delikatnie teba przerobic otworzy mocujace. a tak to do kwadratowego krucca wejdze ;-) boz delty jest okragle ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:53, 12 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Troszkę się zwiększy spalanie na 1000%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mundzio21
Moto-Amator forum
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gowarczów
|
Wysłany: Czw 15:55, 01 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
a ile można by wyciągnąć z MZ-ETZ 150??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:22, 02 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Tylko po takim NOS-ie to silnik dostaje w dupę jak samochody kture mają nosa muszą mieć cały silnik odporny na to czyli tłoki kute itp... i po 2 głowice nie powinna być głowica splanowana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|