Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ostap
WYMIATACZ
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie, podlasie
|
Wysłany: Sob 22:58, 07 Lip 2007 Temat postu: Simson przeróbka tłumika na AoA1 |
|
|
Przeróbka oryginalnego tłumika na sportowy AoA1. Silnik po przeróbce jest bardziej elastyczny, mocniejszy, kreci sie wyżej. Dźwięk zmienia sie niewiele, nie jest głośniejszy ale bardziej basisty przypomina nieco ETZ.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przerabiamy zwykły tłumik DDR ja mam jeszcze nową końcówkę węgierską.
1. Skracamy kolanko o 6-7cm. Ja zrobiłem to tak: włożyłem kolanko w tłumik ile sie da, odznaczyłem to miejsce markerem, zdjąłem tłumik i od tamtej kreski odznaczyłem 2-2,5cm i uciąłem w tym miejscu wyszło krótsze o 6cm.
Wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Należy zrobić dwa otwory o średnicy 10mm we wkładzie tłumiącym który znajduje sie w końcówce tłumika (to ta druga krótsza część tłumika). Tak wygląda wkład tłumiący:
[link widoczny dla zalogowanych]
otwory wiercimy w drugiej części wkładu tłumiącego tej bliżej końca a dalej od silnika wygląda to mniej więcej tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Teraz należy rozbić wylot spalin w końcówce na 16mm. Jest to taka rurka zwężona od strony silnika. Wygląda to mniej więcej tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja tego nie robiłem bo mam nową węgierską końcówkę wydechu w której wylot spalin ma 14mm i jest na całej długości rurki bez zwężenia - niema co rozbić. Węgierska końcówka wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Po takiej przeróbce powinien zwiększyć sie V-max ale ja tego jeszcze nie potwierdzam gdyż zmieniałem też tłok i docieram.
nagrałem Filmik i song jak teraz brzęczy mój Simson:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Z nową końcówką i osłonką prezentuje się teraz tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
PS: Wszystko sam pisałem, fotki i rysunki też sam robiłem, żeby nikt sie nie przyczepił że skopiowałem z innego forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ostap
WYMIATACZ
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie, podlasie
|
Wysłany: Nie 1:02, 08 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
można jeszcze przerobić na AoA2. jest to wskazane przy sportowym cylindrze RZT albo z większą ilością kanałów płuczących, moc przenosi sie na wysokie obroty a polega na dodatkowym skróceniu kolanka o 3cm od strony cylindra. można uciąć i zaklepać tak żeby nakrętka miała sie jak trzymać albo wyciąć 3cm i zaspawać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:35, 08 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Miałem to zrobione i wydmuchiwało mi uszczelkę przez to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ostap
WYMIATACZ
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie, podlasie
|
Wysłany: Nie 16:23, 08 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
jaka uszczelke?? nic nie wydmuchuje to jest bezpieczna przerobka, polecam kazdemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Skopson94
Moto-Amator forum
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ornontowice
|
Wysłany: Czw 15:41, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie czy tlumik trzeba rozcinac czy poprostu da sie jakos rozkrecic ?? posiadam tez pseudo sporta wie ktos moze jak go mozna odblokowac??
Edit by Ostap
Chyba pobiłeś rekord w odświeżaniu tematu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateusz96
Moto-Amator forum
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: biłgoraj lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:01, 13 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
tam w tłumniku pseudo sport jest taka siatka i mozna ją wywalic tylko ona jest w połowie tłumnika trzeba go rozcinac tak mi sie wydaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukaszch1992
Moto-Amator forum
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:27, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
to ten tłumik simka jak sie juz skopson94 pytał trzeba rozciąć czy da sie go jakoś rozebrać??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ostap
WYMIATACZ
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie, podlasie
|
Wysłany: Wto 1:32, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
oryginał jest dwu-częściowy więc robiera sie trochę siły trzeba u zyć żeby ściągnąć końcówkę - polecam wsadzić płaski śrubokręt miedzy cześci i przekręcić
jeśli chodzi o psełdosporta to kątówka w dłoń
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Electronic Turbo
Moto-Amator forum
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:09, 01 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
witam, mam simsona s51 i cylinder chyba nie jest oryginalny ( napis miedzy zebrami WR lub HR nie pisze wyrażnie)i czy przerobka tlumnika na aoa1 dala by efekty czy nie???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:07, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Obojętnie co zrobisz z wydechem lub z kolankiem... To coś ci da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Electronic Turbo
Moto-Amator forum
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:44, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
ale nie pogorszy sie???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:51, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No jedynie jak ściągniesz tłumik to w tedy bardzo zle... silnik 2T musi być trochę przyblokowany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|