 |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 21:39, 28 Sie 2006 Temat postu: sposób na przeczyszczenie tłumika |
|
|
gdzieś kiedyś od kogoś słyszałem że można szybko i łatwo przeczyścić tłumik.ale zapomniałem od kogo i jak to sięrobiło. jak ktoś zna jakieś sposoby to niech pisze.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
matisl
Administrator

Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 23:52, 28 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
kupuj kreta do udrazniania rur i wlewaj do rury, tylko jeden koniec zatkaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 10:11, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Mozna tez rozciąć pod obejmą i czyscic
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zyrafao2
Moderator

Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:41, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Kolega nalał benzyny do środka i zapalił i wyjarało mu i przeczyśćiło go troche a ja robie kompresor wyciągam wszystko i czyszcze i pużniej wkładam szczotke taką długą do wiertarki i czyszcze ją i wyczyśćiłem tak w WSK 125
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zyrafao2
Moderator

Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:42, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Kretem też można bo to jest środek ktury wyrzera ten osad
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 20:02, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
odkręciłem tłumik wsypałem z pól butelki kreta zalałem wrzątkiem i postawiłem na godzinkę. odwróciłem wsypałem drugą połowę butelki i znowy zalałem wylałem wszystko no i założyłem i przepaliłem trochę rożnicy jest. zdjełem gumę od filtra do gaźika i chodzi lepiej ale założyłem ją spowrotem bo to był tylko test.
a jak ładnie i głośno chodzi bez tłumika na wysokich obrotach i bez filtra. ma takie przyśpieszenie że asfalt zwija na dwójce ładnie ryje na drodze piaskowej. a jak by tak zrobić z dobrej MZ?? to by nieżle wymiatała i było by ją słychać w promieniu kilku kilosów
jak zdjąć boczek od filtra bo bym go przeczyścił albo wymieni ł na stożkowy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zyrafao2
Moderator

Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:54, 05 Wrz 2006 Temat postu: Tuning tumnika |
|
|
Przeróbka układu wydechowego pozwoli nam uzyskać kilka koni mechanicznych bez żadnych ingerencji w silniku. Układ wydechowy współczesnych aut składa się z kilku podstawowych elementów: kolektora odpowiedzialnego za zebranie spalin z cylindrów i łączenia ich w jedną strugę, katalizatora ogrzewanego przez ciepło spalin, którego zadaniem jest dopalenie przepływających resztek paliwa, dwóch lub trzech tłumików oraz rur łączących poszczególne elementy. Zadaniem całego układu jest usuwanie spalin z silnika oraz zmniejszenie jego głośności. Oczywiście nie zawsze idzie to w parze z osiągami jednostki. Dobrze wykonana przeróbka każdego z elementów układu może mieć wpływ na osiągi i spowodować wzrost mocy nawet o 10%.
Kolektor:
Dobry kolektor to połowa sukcesu. Aby uzyskać jak najlepsze opróżnianie cylindrów ze spalin wszystkie rury powinny mieć równą długość. Wymagany jest także układ tzw. dwa w jednym. W czterocylindrowym silniku wygląda to następująco: do jednej rury wpływają spaliny z pierwszego i czwartego cylindra, a do drugiej z drugiego i trzeciego. Przy takim rozwiązaniu spaliny z poszczególnych cylindrów 'nie przeszkadzają' sobie nawzajem. Najczęściej w autach seryjnych stosowany jest kolektor wykonany z żeliwa. Zastosowanie w jego miejsce stalowego może także znacząco wpłynąć na osiągi (przy odpowiednim zestrojeniu reszty układu) jednak tego typu kolektory produkowane są tylko do nielicznych aut.
Katalizator:
Od momentu, kiedy zaczęto stosować katalizator role przedniego tłumika przejął środkowy. Pierwszy tłumik ma największy wpływ na osiągi auta, a katalizator ma za to negatywny wpływ na moc. Jego istnienie jest warte około 5% mocy silnika. Oczywiście katalizator można usunąć, takie działanie ma jednak negatywny wpływ na środowisko, a co więcej można mieć problem z pozytywnym zaliczeniem badań technicznych. Rozwiązaniem mogą być tu magnetyzery, które całkiem nieźle zmniejszają emisje szkodliwych substancji. Ale samo usuniecie nie poprawi nam w znaczący sposób osiągów, a może je nawet zepsuć. Można za to w miejsce katalizatora wstawić odpowiedni tłumik lub zastąpić go, niestety dość drogim, katalizatorem sportowym.
Tłumik końcowy:
Tłumik końcowy ma największy wpływ ma na dźwięk naszego samochodu. Wymiana tej części układu wydechowego na sportową przelotową w przypadku gdy oryginalny tłumik był wielokomorowy pozwoli nam uzyskać wzrost mocy o około 1-2%. Oczywiście uzyskamy także inny dźwięk auta, co jest bardzo pożądane przez niektórych tunerów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 13:41, 19 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ja używam sody kaustycznej. Wsypuje, zalewam gorącą wodą i tyle.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|