|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemex94
Moto-Amator forum
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Pią 21:05, 01 Lip 2011 Temat postu: Tuning MZ |
|
|
Witam co sądzicie o tunigu MZ ETZ 251. Nie mam zamiaru tego robić( brak kasy i chęci).Wymiana :
-Cylinder 300ccm od ETZ 301
-Większy gaźnik np od rs 125 36mm dolot
-dyfuzor
-membrana do cylindra.
I tam jeszcze jakieś pierdoły np. wypełnienie wału itp.
Jak sądzicie ile by to dało mocy??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kura256
Moto-Vip
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:25, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Powiem że to jest bez sensu bawiłem się w takie coś jak byłem dzieckiem to się wymieniło na większy cylinder to łożyska wał poszedł itd. Trzeba jeździć na tym co fabryka dała, jak by było dobrze motor by chodził na np. Większym cylindrze to by już to w fabryce zrobili. Moim zdaniem to bez sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:39, 01 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Są rzeczy które na pewno warto zrobić.
Po pierwsze zgrywanie karterów z cylindrem, tak samo króciec gaźnika. Polerka wszystkiego kanały i skrzynia korbowa, polerka korbowodu. Wypełniacze w wał tez pomogą zmniejszysz przestrzeń szkodliwą, niestety albo i stety nie włożysz podkowy w skrzynie korbową bo nie ma miejsca. Obróbka tłoka od wewnątrz, czyli przeszlifowanie ścianek by dolne krawędzie były ostre mam nadzieje że wiesz o co chodzi (oczywiście też polerka), zmienianie czasu otwierania okien i membranę sobie odpuść. Fabryczny wydech lepiej zostawić (tam też jest dyfuzor), jak spawasz swój to pod konkretne obroty pod siebie i zmieniasz charakterystykę. To są usprawnienia które prawie nic nie kosztują ale gdy wszystko zrobisz starannie to odczujesz efekt (oczywiście przy nie zużytym silniku np. luzy na wale, zajechane pierścienie).
Ustawić dobrze zapłon 2.5-3mm lecz bardziej przy 3 NIE WIĘCEJ wtedy wolne obroty na 1500. Ustawić gaźnik, zadbać o szczelność i czystość dolotu i wydechu.
To gdy nie masz kasy, jeśli nie masz nawet chęci to znaczy że zmarnowałem czas odpisując na temat.
Jeszcze co do konkretnych przeróbek plus strojenie, na upartego wyciśniesz ponad 30 koni czyli zmiana przełożenia może ze 160km/h pęknie i to nie w dwa dni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:20, 02 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
przemex94 napisał: |
Witam co sądzicie o tunigu MZ ETZ 251. Nie mam zamiaru tego robić( brak kasy i chęci).Wymiana :
-Cylinder 300ccm od ETZ 301
-Większy gaźnik np od rs 125 36mm dolot
-dyfuzor
-membrana do cylindra.
I tam jeszcze jakieś pierdoły np. wypełnienie wału itp.
Jak sądzicie ile by to dało mocy?? |
A dlaczego chcesz tuningować silnik który i tak jest już zesrtojony że tam nić nie poprawisz. Oster ma racje że można zgrać cylinder z karterami, polerka, poprawna uszczelka pod cylinder itp...ale ja bym nie zmieniał czasów otwierania okien
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:55, 02 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Jak zmienisz czasy otwierania okien czyli fazy rozrządu to musiał byś od razu pospawać tłumik od nowa pod dany cylek , a co do cylka , można go rozwiercić pod tłok 301 , na allegro znajdziesz ,potem można splanować cylinder od dołu , zmienią się czasy........ , głowicę trzeba roztoczyć pod gar , i kupa innych przeróbek w układ korbowo-tłokowy, chcesz mieć kopa z 250?? Przełóż sprzęgło na wałek główny , MZ zyska na tym momentu , i poprostu bedziesz targał asfalt za sobą ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|