|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 22:22, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
to szajsy sa najlepsze MZ JAWKI I SIMPLE
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 18:13, 15 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem skutery sa szybkie ponieważ, sa łatwe do podrasowania Z kumplem podrasowalismy mojego skutera na poczatku dawał 75 km/h a teraz jedzie 100 km/h . Jeszcza jest specialne paliwo V-Power, bardzo polecam, sprawdza sie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fihu
Moto-Amator forum
Dołączył: 20 Cze 2007
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krasnystaw k. Lublina
|
Wysłany: Śro 21:01, 30 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ja nie wiem co wy chcecie od Japonczyków moim zdaniem myliście japonczyka z chinszczyzną przecież wszsytkie hondy, kawy, suki itp to właśnie japonczyki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
## Misiek ##
Moto-Amator forum
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:43, 15 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Wg. mnie to skutery nie są akurat tak bardzo złe. Oczywiście te chińskie to badziew, ale skutery typu Piaggio, Aprilia, Yamaha to są świetne skutery. Sam mam Aprilię Sonic GP 50 i złego słowa o niej powiedziec nie mogę. Leciałem nią 85km/h spokojnie. Jednak mimo wszystko planuję przeżucić się na MZ ETZ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
alexanderpirat
Moto-Amator forum
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:53, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Odnośnie tematu, niektóre kosiarki są szybsze od MZ ponieważ:
- mają lepszy stosunek mocy do masy,
- MZ na gorszą aerodynamikę, jeszcze nie wiedziałem kanciastego skutera,
- nowa technologia = większe obroty silnika w porównaniu ze staruszką MZ,
- mała masa własna (tłoczona blacha i plastiki robią swoje),
Kibelki na kołach mogłyby być jeszcze szybsze i wydajniejsze gdyby miały manualną skrzynie biegów. Przez ten badziew traci się paliwo i przyjemność z odczuwania przyspieszenia nie ma jak dobre rwanie do przodu na pierwszych trzech biegach
Dużą wadą a wręcz niebezpieczeństwem są małe koła skuterów! Na jednośladzie utrzymujemy się tylko i wyłącznie przy pomocy zjawiska giroskopowego (wirująca masa). Przy dużych prędkościach na małych kółkach nie da się wytworzyć odpowiedniej siły stabilizującej tor jazdy. Wystarczy małe zachwianie równowagi i GLEBA <hahaha> !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szyderca
Moto-Amator forum
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 23:59, 24 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Japońce zawsze zwracali uwagę na rozmiar. To że skutery mają małe silniczki albo jak niektórzy zwracają uwagę na cylindry, nie znaczy to że nie mają "mocy" Np. Mam Mz Etz 251 przerobiona na 301 (na częściach z Niemiec) i jeżdżę z kolegą który ma skuterka Honda 50. Wydaje się że jest 250ccm różnicy, a jedzie ponad 110 km/h a moja Etka 180
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
alexanderpirat
Moto-Amator forum
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 1:17, 25 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Wydaje się że jest 250ccm różnicy, a jedzie ponad 110 km/h a moja Etka 180 |
Ale na pewno jest różnica w przyspieszeniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qbol
Moto-Amator forum
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:10, 04 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Witam . Nie słyszałem o efekcie giroskopowym . Powracając do tematu: Wystarczy obejrzeć cylinderki i głowce:
- mniejszy skok tłoka (umozliwia większe obroty)
- większy stopień sprężania niż u naszych MZ , Rometów itp.
-większe kanały dolotowy i wylotowy oraz większa ilośc kanałów płuczących
- gaźnik o większym przelocie
-niska szkodliwa pojemność skrzyni korbowej
-mniejsza masa wału ,tłoka
do tego jeszcze zapłon sterowany elektronicznie ( w MZ - polecam)
Te czynniki powodują dobre osiągi.Swojego Ogara 205 stuningowałem opierając się na tych zasadach ale robiłem to delikatnie bo jak powszechnie wiadomo Romety są podatne na tuning jednak słabo go znoszą. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Shoguniasty
Moto-Amator forum
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 2:41, 20 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Moze troche po czasie ale jednak napisze
Japończycy zawsze wyprzedzali i będą wyprzedza wszystko technologicznie bo to oni ustalają standardy technologii i inżynierii motoryzacyjnej. Kiedy MZ jeździla 120 km/h to motory kawasaki bądź yamaha lecialy juz po 210 km/h. Skutery są tak robione żeby z jak najmniejszej ilości częsci wyciagnąc jak najwiecej. I wcale nie prawda ze silniki w skuterach są wyzylowane. Mój skuter marki ,,skuter" made in Japan mial lepszy przyśpiech na stocku jak WSK 125 2ramowa. I wcale nie byl tym przereklamowanym Aeroxem którego dzieci tak chwalą. I bez tuningu z tych skuterów mozna wyciągnąc wiele. Moj skuter pod koniec zywota lecial 70km/h i mi to wystarczalo. Do szybszej jazdy sa motory a nie skutery per polaczenie kibla z odkurzaczem.
MZ, WSK, CZ, JAWA. JUNAK itp mają w sobie dusze bo nie wychodzilo ich kiedys 200 sztuk dziennie tylko po pare a skuterów takich jak Honda Yamaha Suzuki wychodzi setki dziennie i dlatego nigdy nie beda fajne bo są tanie i chujowo skladane ze sie tak niesympatycznie wyraże
Moim zdaniem - Zaszczytem jest jechac WSK po żwirowce niz skuterem po gladkim niczym stol asfalcie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Shoguniasty dnia Sob 2:43, 20 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin350
Moto-Amator forum
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:34, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dzisiejsze skytery to nowa technika dlatego szybciej idą mają wmontowane różne lepsze moduły ulepszone wały,tłoki itp.
Ale przez to silnik szybciej się katuje bo są z niego wyciskane ostatnie soki,Może i stare romety,wsk,jawy itp. Są słabsze ale one wytrzymują po ok.30 lat i więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:45, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Silniki skuterów to jakby nowa epoka. Jakby porównywać wersje PlayStation 1 do PS2 lub windows 98 do xp. Skutery są na membranie i w ogóle niby chińskie to początek mają często w Japonii, a tam to dopracowują (wyciskają) wszystko co się da.
Ale klasyczne konstrukcje takie jak simson po dołożeniu membrany, dodatkowych płuków mają niezłego kopa. I co jeszcze, skuterek to śmiga prawie zawsze w górnym zakresie obrotów a te wszystkie klasyki muszą dawać rade i na dole i u góry, według mnie stąd ta różnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|