|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shark2
Offroad
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 17:29, 22 Lip 2007 Temat postu: lol |
|
|
do jawy 350 czesiek itp tid leje sie 1:40 dlatego ze ma dwa gary mocniej sie grzeje itp.
Moja mz cisnie tylko na mixolu, pierwsze 3000km 1:30 teraz daje ok 1:37 - 1:39.
Kopcenie w zpulenosci mi nie przeszkadza, co lepsze pozbylem sie tego robiac se magnetyzer, kopci tylko przy odpalaniu, jak juz przemieli paliwo z gaznika to zero kopcenia. Ale tez wymyslilm ze zawsze jak dojezdzam do garazu zakrecam kranik :) i mi wypala z ganzika wszystko potem rano odkrecam odpalam i leciuti dymek az milo ;-P
Koncowka tlumika nie jest otluszczona i w srodku tez nie jest tlusty.
Kopa ma, 140 jak trzeba to cisnie, a teraz w te upaly robie 500 km tygodniowo i jest git ;-)
Do tego widzialem silnik mz ts z mneijszym przebiegiem tez z weguierskim tlokiem i pierscionkami ;-) oraz niemieckimi lozyskami ;-) po uzywaniu tego czereonego oleju ;-D hahaha, gosc na dotarciu lal 1:30 a potem 1:40 i hym... 500 km po dotarciu juz nie byla wstanie wycisnonc wiencej niz 100 i tak z czasem coraz gozej ;-)
rozebral silnik, lozyska popalone, tlok do wymiany, cylindetr pobcierany itp ;-D
Jak sie odpalui oba to slychach ze ten na czerweonym chodzi jak by na sucho, a moj na mixolu, miodzio ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ostap
WYMIATACZ
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie, podlasie
|
Wysłany: Nie 22:31, 22 Lip 2007 Temat postu: Re: lol |
|
|
shark2 napisał: |
Jak sie odpalui oba to slychach ze ten na czerweonym chodzi jak by na sucho, a moj na mixolu, miodzio |
ale TS to nie to samo co ETZ jak starszy kupowal pile to mo facet mowil ze niewolno lac mixolu bo sie zatrze trzeba syntetyczny lac wiec miksol niemoze byc leprzy - tak mi sie wydaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shark2
Offroad
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 0:05, 24 Lip 2007 Temat postu: LOL |
|
|
ale porownanie ;-)
TS to nie to samo co ETZ hah ;-) no a bardziej podobne do pily?;-D
TS i ETZ mialy podobne silniki, jzu si enei czepiajmy skrzyni itp itd. Ogolnie sa podobne. Jezdzone 40 lat temu byly na starych olejach ztraktorow i jezdzily tak samo wski i inne koromysla ;-)
Pily i kosiarki zglaszcza te nowsze to wlasnie do nich sie wali syntetyk, maja malutkie cylinderki ciasne i duzo paliwa lyka do niego.
W MZ czy WSK syntetyk nie zdazy sie przykleic do scian cylindra.
W syntetyku wypala sie caluskie paliwko itp.
A z mixolem to nie tak do konca prawda ze kazda kropla zostanie raz zurzyta. Po spaleniu paliwa w garze po pierwszym suwie jest drugi suf gdzie tez musi byc smarowanie.
Owszem wal korbowy nachlapuje tam paliwo z olejem ale nie wiele. Majac paliwo z mixolem mozemy nawet zauwazyc na tlumiku czy dluzej trzymajac reke przy wylocie tlumika ze spaliny sa mniej lub bardziej tlustawe. A i ten wlasnie tluszczyk to olej ktory sie nie dopala idealnie do kazdej kropeleczki.
Zreszta fajny test, rozgrzej sobie blache jakas do 350-400C i upusc kropelke syntetyka i kropelke mixolu ;-) zoabczysz co sie stanie z syntetykiem ;-D a co z mixolem;-P
Ja to probowalem na rozgrzanym pozadnie kolanku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 12:09, 24 Lip 2007 Temat postu: Re: LOL |
|
|
shark2 napisał: |
Zreszta fajny test, rozgrzej sobie blache jakas do 350-400C i upusc kropelke syntetyka i kropelke mixolu zoabczysz co sie stanie z syntetykiem ;-D a co z mixolem;-P
Ja to probowalem na rozgrzanym pozadnie kolanku. |
no i co się stało ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
ostap
WYMIATACZ
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie, podlasie
|
Wysłany: Wto 12:11, 24 Lip 2007 Temat postu: Re: LOL |
|
|
shark2 napisał: |
ale porownanie
TS to nie to samo co ETZ hah no a bardziej podobne do pily?;-D
|
zle mnie zrozumiales, mialem na mysli ze ta TS byla w gorszym stanie, moze zle docieral i nie chce mi sie wiezyc zeby czerwony olej byl przyczyna szybszego zuzywania sie silnika
to co o pile napisalem to mialem na mysli ze chodzi ona na wyzszych obrotach i jest bardziej obciazona i dlatego leje sie olej ktory zapewni jej najleprze smarowanie
Cytat: |
pierwszym suwie jest drugi suf gdzie tez musi byc smarowanie. |
no a w pile niemusi byc w tedy smarowania? - bo z tego co napisales tak wynika
dlaczego do nowych wyczynowych motocykli 2T leje sie syntetyki a nie mixol?
do simsona 70ccm leje czerwony olej z orlenu. - czy zle robie?
jak cos zle napisalem to popraw a nie od razu smiech
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
shark2
Offroad
Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 19:59, 24 Lip 2007 Temat postu: luol |
|
|
Jak masz powiedzmy jakas dobra pile wlej paliwo z mixolem w takiej samej proporcji jakiej lejesz ten syntetyk. Zoabczysz jak sie zamuli i ile bedzie slabsza.
"no a w pile niemusi byc w tedy smarowania? - bo z tego co napisales tak wynika" - nom wlasnie a dlaczego pily maja mniejszy przebieg?
Mixol powoduje iz paliwo jest spalane mniej dokladnie i nie co wolniej.
Do wyczynowek stosuje sie syntetyki i polsyntetyki wlasnie z tego powodu, aby uzyskac nie co wiencej mocy. One tez nie maja duzych przebiegow. Nowe endura to glownie czterowusy, po to aby miec duzy przebieg ;-) to jest do turystyki terenowej. A crossy to maja byc do sportu, z silnika ma byc wyciskane wszystko, z paliwa tez.
A ta TS sam bylem przy robieniu jej remontu. Byla na tym oleju docierana i jezdzona. Jak gosc wroci z anglii to skocze do neigo i zrobie foty tloka. Nie jest jakso tam wielce obcharatany, ale poobcierany jak i cylinder, lozyska popalone.
A co do twoejgo sima ;-) no zobaczymy ile tys km nim zrobisz ;-) ewnetualnie jak juz zrobiles z 4000-5000 tys km to przy najblizszej okazji jak zdejmiesz garnek strzel fote tloka ;-) i lozysk.'
Tak wsumie dodam ze jeszcze jak sie na jawkach i ogarkach bujalem (jeszcze mam 3) to poprzedni wlascicl jezdzil na syntetyku, a wiadomo jak kupilem wolalem odrauz zrobic remont by byc pewnym co tam jest ;-) no i wyglondalo to podobnie jak w TS wspomnianej wyzej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mlody99
Moto-Senior
Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Śro 11:09, 25 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
ckłopaki!! juz był temat na temat oleju do 2-suwów więc poszukajcie i zobaczymy kto ma rację.
PS.Ostap ale ja i tak jestem za syntetykiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 12:05, 27 Lip 2007 Temat postu: Moje zdanie |
|
|
Moim zdaniem jak tlok przemieszcza sie ku dolowi cylindra potrzebuje smarowania "przed pierscieniami" a nie "za" czyli jest wtedy smarowany mieszanka ktora wpadla pod tlok w pierwszym suwie. Wiec mowa o niedopalonym paliwie ktore nawet jesli jest to i tak zostaje w tym czasie zassane do wydechu jest bezsensu. Ale nie ma co sie klocic tak i tak kazdy ma swoje zdanie, i dobrze
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|