|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lunatyk
Moto-Amator forum
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:49, 26 Mar 2012 Temat postu: MZ ETZ 150 - gaśnie, wali w wydech |
|
|
Witam serdecznie,
Na wstępie chciałbym powitać wszystkich forumowiczów
A teraz do rzeczy. Kupiłem Mz etz 150. Przyjechałem nią na kołach 80 km i potem zaczeły sie problemy....
Motocykl po dłuższym postoju odpala za 3 kopnięciem, ssanie ładnie pracuje nie gaśnie nagrzewa się dobrze, pracuje pełną mocą... po zagrzaniu i zgaszeniu silnika również ładnie odpala.
ALE... od czasu do czasu nagle podczas jazdy spada moc... wskazówka obrotomierza wędruje nieubłaganie w dół i przy samym końcu jest mocne jebnięcie w wydech. Probując go odpalić kope i dochodzi do kolejnych wystrzałów jak na kopalni ( potężny huk ) Po pewnym czasie motocykl postoi zapali pojedzie dalej nie raz km nie raz 20 i akcja się powtarza....
Z racji tego, że średnio mam czas oddałem go do mechanika który wyregulował zapłon, gaźnik i wymienił któryś z simmeringów który podobno mógłbyć wypychany i silnik mogł pobierać lewe powietrze...
Niestety wszystko na marne bo sytuacja się wciąż powtarza....
Poza tym z okolic wydechu, osłony łancucha dobiega hałas. Pomyślałem więc ze może tłumik się obluzował wew. lata zatyka otwór i spaliny nie majac gdzie uciec w koncu podciśnieniem ulatują z hukiem. Wiec zdjałem go soda najpierw potem ropa czyszczenie potrzesienie nim. Cisza. Hałaś wydaje się może być z łancucha uderzającego o osłone ?
Proszę pomóżcie....
pozdrawiam Michał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
hary_1991
Moto-VIP
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk - Buszkowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:21, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
może świeca... wymień swiece i sparawdź może straciła swoje parametry pracy optymalnej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lunatyk
Moto-Amator forum
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:30, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
przerobiłem kilka świec, przed ustawieniem zapłonu bo były czarne. Poza tym popsuta świeca nie naprawia się po pewnym czasie i psuje znowu .... dzwoniłem dzisiaj do serwisu motocyklowego oczywiscie nikt się nie dotknie do MZ ale facet zasugerował cewkę....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BOOSTER212
Moto-Senior
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:08, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
wtedy jak ci zgasnie wykrec swiece i sprawdz czy iskra jest.Stawiam na problemy z zaplonem ewentualnie jak sie nagrzeje, tlok puchnie i trzeba czekac az moto ostygnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:57, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Podczas jazdy sprawdź czy cewkę zapłonowa nie jest gorąca. Prawdopodobnie powinna być uszkodzona cewka, skoro na zimnym silniku jest oki.
Może też być wadliwy materiał tłoka lub przegrzewanie silnika. Jaki stosunek oleju w mieszance masz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lunatyk
Moto-Amator forum
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:46, 02 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
mieszanka 1:50. Ta cewka znajduje się pod bakiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BOOSTER212
Moto-Senior
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:18, 02 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
nie pod siedzeniem od strony akumulatora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lunatyk
Moto-Amator forum
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:58, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
nie no ja z tym zwariuje....
w ciemno kupiłem cewkę i kondensator, wymiana tych elementów to tylko przepięcie paru śrubek a jednak po tym zabiegu etka odmowiła calkiem posluszenstwa brak iskry nie chce zaskakiwać....
i teraz pytanie na ten bolec w cewce na który nabity jest przewód WN czy po jego zdjęciu (przewodu) iskra powinna przeskakiwac na tym bolcu ?
dodatkowo coś jest poje**ne chyba w instalacji bo cewka dostaje ciągle prąd robi się gorąca i rozładowala akumulator....
Panowie pomocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BOOSTER212
Moto-Senior
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:35, 06 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
to tak iskra nie powinna przeskakiwac na tym bolcu a jesli cewka sie grzeje to wina instalacji zaplon platymki czy elektronik??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lunatyk
Moto-Amator forum
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:25, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
zapłon platynki .... z tego co się dowiedziałem od znajomego to powinna się grzac przy włączonym zapłonie jeżeli akurat platyny się stykają.... przy wyłączonym się nie grzeje. I teraz kur*a od nowa trzeba ustawiac pewnie odległosc na platynach, zapłon ........... jeszcze w promieniu 100 km nie ma mechanika do tego ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|