|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darass
Moto-Amator forum
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piła Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 4:55, 02 Lis 2012 Temat postu: MZ etZ 250 odwieczny problem i pytanie o klin |
|
|
Witam po sezonie latania trampkiem stęskniłem się za dźwiękiem dyn dyn dyn i postanowiłem wskrzesić swoją etke do życia tj. po zlocie obróciło się sprzęgło jak to w etce jest na wale sama wymiana stożka raczej nic nie da bo już raz wymieniałem. Wymiana wału i stożek średnio mi się uśmiecha przy obecnej jakości części made in PRC zrobione z plastkikowego aluminum a jak już tak inwestować to i szlif. A wiec moje pytanie jest takie czy ktoś z obecnych forumowiczów robił na wale i stożku klin ?? Bo logicznie myśląc jest to chyba jedyne sensowne rozwiązanie by nie pojechać na zlot chwile pomęczyć etke i wracać z obróconym koszem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez darass dnia Pią 4:57, 02 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:53, 02 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Idea klina jest rozumowaniem błędnym. Zawsze będzie go Ci wybijać, gdyż powstają tam duże naprężenia.
Odpowiednim rozwiązaniem jest zrobienie wieloklina. Czop wału trzeba by było wyfrezować odpowiednio a korpus sprzęgła zrobić inny. Wieloklin jest stosowany do przenoszenia dużych obciążeń i na pewno wytrzyma strzały ze sprzęgła.
Dziwne że po jednym wyjeździe Ci już obróciło. Miałem TS250 i mam ES250 z 1964 roku i nic ze sprzęgłem się nie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darass
Moto-Amator forum
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piła Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:33, 02 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Nie po jednym wyjeździe, ale po jednym sezonie czop wału jest już wyślizgany no i parę lat temu mniejsze fundusze były to i stożek pewnie tańszy był kupiony. możesz gdzieś to w autocadzie rozrysować, z wymiarować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:30, 02 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Nie zajmuje się takimi rzeczami ze względu na brak czasu, jeżeli byś z wymiarował wał dokładnie to mógłbym zapytać kumpla czy rozrysuje projekt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darass
Moto-Amator forum
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piła Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:32, 02 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
niestety etka jest jakieś 1700 km z stąd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:05, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Nawiń kawałek blaszki z puszki po napoju, ja tak robiłem i uważam że jest to bardzo dobre rozwiązanie, czyt. zestaw ślizgający się przy odpalaniu, po nawinięciu puszki na stożek jest nie do rozerwania! Aby zdjąć kosz trzeba było przyspawać ściągacz bo gwint nie wytrzymał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|