Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motorzysta86
Moderator

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:10, 21 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
w Mz nie ma panewek
Jezeli tlok bedzie mial juz duze luzy w cylindrze to wymiana go na nowy nic nie pomoze. jedynie juz tylko szlif cylindra.
Co do tloka to sa tez polskie produkty sa troszeczke lepsze niz chinskie.
A z puchnieciem to zalezy jak docierasz i w jaki sposob. Sa sposoby na wygrzewanie tloka w oleju, jest tego sporo na necie. po czesci taki zabieg zapobiega jego spuchnieciu.
Natomiast co sie tyczy lozysk to masz lozysko korbowodu i lozysko swoznia tloka.tego 1 sam nie wymienisz.trzeba wal rozprasowywac( jak bedzie mialo duze luzy isnieje wielkie prwdopodobienstow ze silnik stanie w najblizszym czasie-to o czym ci pisalem) a te 2 sam mozesz wymienic. a sam wal jest osadzony na 2 lozyskach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
wojtek_dafxf105
Moto-Amator forum

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: karnice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:48, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
aha dziekuje bo sam bym sie i tak do tego nie zabieral bo jeszcze tego typu silnika remontu nie widzialem ale i tak bede podgladal mechanika zeby cos przynajmniej zobaczyc potem napewno sie to przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zyrafao2
Moderator

Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:14, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ucz się ucz, Panewek w żadnym 2sówie nie ma Bo jak by były to by się zaraz silnik zacierał... I dlatego jest zastosowane łożysko igiełkowe lub kulkowe xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek_dafxf105
Moto-Amator forum

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: karnice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:36, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
no niewiedziałem no
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motorzysta86
Moderator

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:40, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
wojtek_dafxf105 wystarczy miec pojecie o mechanice a reszta mozna zrobic:D jest filmik szkoleniowi jak wyremontowac MZ ETZ 250.
w googlach wystarczy poszukac:)) jeszcze troche literatury i to nic trudnego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek_dafxf105
Moto-Amator forum

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: karnice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:35, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
pojecie o mechanice mam bo mieszkam na wiosce i zawsze cos jest w domu do roboty na cos przed sezonem w kombajnie traktorze wogole roznych maszynach ciemny jak tabaka w tym nie jestem bo lozyska umie sciagac zakladac nowe itp tylko takiego rodzaju silnika jeszcze nie robilem;) a mam pytanie czy to prawda ze 2suwy sa silniejcze od 4 suwow czy nie bo tak mi kolega powiedzial ze 2 sowy sa silniejsze prawda to czy nie bo wydaje mi sie ze nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motorzysta86
Moderator

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:45, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
silnik 2T jest prostrzy od 4T.
Jednak zawansowanie techniczne silnikow 4T jest o tyle dobre ze osigaja one wieksze moce przy mniejszym spalaniu. Wiele producentow juz dawno przestalo produkowac silnik z gaznikami z przepustnica sterowana podcisnieniowo. Nastala era wtrysku i wykorzystania kompozytow.
Ogolnie silnik 4T ma lepsza kluture pracy, mozna go bardziej zmodyfikowac, np taka 600 ma teraz ponad 130 koni(silnik 4 cylindrowy,rzedowy,DHOC) > jeszcze to zalezy od producenta.
2T jest zdecydowanie slabszym silnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Czw 21:47, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek_dafxf105
Moto-Amator forum

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: karnice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:31, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
no to teraz juz wiem ale by bylo zajebis_ie gdyby w moim motorze mial wtrysk  
no bo jak sie patrzyc na taki silnik swiatowych producentow motorow to to jest teraz wszystko dopracowane i moim zdaniem troche bylo by lepiej gdyby mz etz 250 mialy 2 cylindry moze byla by mocniejsza???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
OsteR9019
WYMIATACZ

Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:47, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
motorzysta86 Nieeeeee, z silników 2T można osiągnąć więcej mocy niż w przypadku 4T o tej samej pojemności, i to silnik 2T jest zdecydowanie mocniejszym. 4T spalają mniej paliwa ale dają mniej mocy, ogólna sprawność silnika dwusuwowego jest większa.
Za to 4T wytrzymują dużo więcej niż 2T ale to jeszcze można przeboleć, głównym powodem zaprzestania produkcji silników 2T są normy spalin. W silnikach dwusuwowych diesla udało się rozdzielić układ smarowania i układ zasilania i udaje się uzyskać dobre normy spalin, takie silniki śmigają w samochodach ciężarowych.
Co do wtrysku to zależy jeszcze od tego czy by miał być bezpośredni, wtedy by trzeba było rozwiązać jakoś smarowanie, obowiązkowo pompa oleju do smarowania wału i nie wiem czy nie potrzeba by było jeszcze robić mieszanki. Przy zastąpieniu gaźnika wtryskiem mogłaby być po prostu mieszanka.
Ja osobiście czekam i mam nadzieje na to że nadejdzie nowa era dwusuwów które spełniają normy spalin i są tak samo albo i jeszcze mocniejsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motorzysta86
Moderator

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:45, 22 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
OsteR9019 dzieki ze poprawiles mnie,wiedzialem ze moge sie w tej kwesti pomylic . pokrecilo mi sie troche z ta sprawnoscia
Ale mimo wszystko obstaje za 4T. dla mnie 2T to juz historia a jak narazie zaden producent nie zamierza przejsc na rozwijanie silnikow 2T(wiekszych pojemnosci niz 50 nie produkuja,ale tego to nie jestem pewien bo nie interesuje mnie to.)
Natomiast jako ciekawoske powiem ze Yamaha wprowadzila nowy silnik do produkcji. i wlasnie silnik 4T> dlatego nie zyje sie przeszloscia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motorzysta86 dnia Czw 23:50, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
OsteR9019
WYMIATACZ

Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:46, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dwusuwy są produkowane do pojemności 125 do użytku publicznego np. taka Yamaha DT. Usilnie szukałem jakiegoś 250 enduro żeby można było na ulice wyjechać ale nic nie znalazłem, może nie potrafię szukać. Chociaż jest nadzieja, jest Concept Yamahy RD350 2T, na wikipedii coś tam pisali że udało się oddzielić smarowanie i silnik jest "czystszy". Główne zalety 2T to prostota i duża moc, no i można bez obaw wysoko kręcić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motorzysta86
Moderator

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:17, 23 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Silnik Yamaha R6 kreci sie do 15 tysiecy;p i to silnik 4T.
Nie sadze ze na 2T osiagnol bys wiekszy wynik.
Hm co do konceptow i prototypow to moga byc albo nie wprowadzone do produkcji, w wikekszej mierze to zalezy od podazu na rynku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|