Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MZ TS 150 Ładowanie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:46, 12 Lip 2013    Temat postu:

Poczytaj też na mojej stronce o ustawianiu regulatora

[link widoczny dla zalogowanych] powinno Ci to trochę pomóc Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamss6411
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:33, 12 Lip 2013    Temat postu:

No i wróciłem po prawie 3 godzinach siedzenia nad Tesią . Jest poprawa ale do ideału jeszcze czegoś brakuje Smutny Zacząłem tak zostawiając na razie elektroniczny regulator nowy ale zmieniłem cewkę wzbudzającą na starą , ta nowa to marnej jakości . Niestety dalej to samo kontrolka ładowania się żarzyła a maszyna przerywała . Stary regel mechaniczny zabrałem na warsztat , poczyściłem coś tam regulowałem na stykach ( bardzo pojęcia o regulacji tych regli nie mam ) jedynie znalazłem na necie rozmiary przerw 0,3 z lewej i 0,4 z prawej tak też ustawiłem . Zmieniłem regle czyli powrót do orginału przy zakupie Wesoly
I oto jak się zdziwiłem lampka ładowania dalej się żarzy gaśnie dopiero przy 3 , 4 tyś obrotów hm a wcześniej na tym starym reglu coś ładowało i lampka ładowania się nie świeciła myślę co jest cholewa .
Zmieniłem szczotki i dalej to samo , o włączeniu świateł nie było mowy a i bez świateł Tesia przerywała .
Wyczytałem kiedyś coś o przebiegunowanu prądnicy czy coś takiego , że przy zapalonym zapłonie kiedy się zewrze styki na reglu to pobudza się prądnicę czy coś tam ble ble ble .
Tak też zrobiłem prądnica lekko się ruszyła , Odpalam, dalej to samo ale zacząłem śrubokrętem przy odpalonym motrze stykać te styki z prawej strony ( choć były zwarte ) i aleluja nagle lampka zgasła .
Tesia równo zaczęła chodzić .
No to próba , zapalam światła nie gaśnie eureka , mierzę napięcie bez świateł hm trochę chyba dużo 8,4 a na zapalonych światłach 6,8 . Te 6,8 to chyba jest ok przy zapalonych światłach i tak non stop trzeba jeździć na światłach więc chyba nic aku nie będzie .

Niestety jest ale , po paru próbach czy wszystko działa jak należy to zaczęło się robić tak
jak obroty zeszły poniżej 2 tyś moto gaśnie jeśli trzymam powyżej 2 tyś jest ok .
Czyli co dalej zabawa z regulatorem ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamss6411 dnia Pią 21:40, 12 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamss6411
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:45, 13 Lip 2013    Temat postu:

No nie mogę ustawić tego regla żeby poniżej 2 tyś obrotów nie gasł . Zmieniłem zapłon na moduł stykowo - tyrystorowy i jest super jeśli chodzi o zapłon , wkręcanie się na obroty i trzymanie wolnych obrotów ( równiejsze ) moduł ma także plusy , że szybko i łatwo można wrócić do fabrycznej wersji .
Jedyny problem który pozostał to te gaśnięcie na światłach poniżej 2 tyś obrotów hm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:49, 15 Lip 2013    Temat postu:

Wysłałem Ci opis jak to wyregulować...odradzam Ci takie grzebanie przy regulatorze bo możesz posadzić prądnice. Uzwojenie wzbudzenia jest bardzo cienkie i można łatwo je spalić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamss6411
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:05, 15 Lip 2013    Temat postu:

Wrzuciłbym fotkę regulatora ale nie wiem jak . To którymi blaszkami mam regulować , na dole tym po lewej czy po prawej ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:40, 15 Lip 2013    Temat postu:

motorzysta86 napisał:
Hm a mówiłem Ci żebyś regulował stary regulator Jezyk
Tu masz temat o regulacji:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu dane do regulacji: [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Tu jest temat z naszego forum o regulacji:
http://www.mzetz.fora.pl/mz,49/problem-z-ladowaniem-pomocy,12272.html


Tu masz wszystko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamss6411
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:02, 18 Lip 2013    Temat postu:

Myślę , że problem jednak nie leży po stronie regulatora . Pożyczyłem regulator RP15t elektroniczny polski i wszystko jest ok ale na włączonych światłach przerywa a po chwili gaśnie . Przy mierzeniu ładowanie skacze co jakiś czas . Czy może to być szczotko trzymacz i szczotka nie zawsze jest równo dociskana ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamss6411
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:37, 26 Lip 2013    Temat postu:

Sprawa rozwiązana Wesoly Pomogło wymiana sprężynek i zaczepów szczotek . Myślałem , że wymienię cały szczotkotrzymacz ale wystarczyło tylko sprężynki . Nie jest może idealnie ale myślę , że tak się dzieje normalnie przy tej prądnicy , bo przy włączonych światłach plus kierunek plus światło stopu zaczyna lekko przerywać , no ale to ewidentnie brak prądu przy tylu odbiornikach na raz . Dzięki za pomoc .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin