Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem z iskra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukasz1988
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:11, 15 Maj 2011    Temat postu: problem z iskra

Witam .Mam pytanie jaka moze byc przyczyna braku iskry na świecy w motocyklu MZ ETZ 250??..Motor byl w naprawie u elektro mechanika i powiedzial mi ze naprawil wszystkie wady.lecz gdy odebralem motor to zostal grzej zrobiony jak na poczatku..mechanik stwierdzil ze powinno wszystko dzialac alternator posiadam 6v,regulator napiecia itp jest 12v (cewka 6v) i wszystko jest sprawne lecz iskry dalej nie ma..Mogł by mi ktos pomoc.MZ ETZ mam pierwszy raz i nie znam sie zbytnio na tych motorach.Zawsze mialem jawe 350 i CZ 350.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:48, 15 Maj 2011    Temat postu:

Chlopie , weź doprowadź instalację do porządku ze wszystkim na 12V , bez tego ani rusz ,Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:11, 15 Maj 2011    Temat postu:

o altrnatorze 6 volt to jeszcze nie słyszałem.....ale mniejsza o to.

Widze tutaj pewną nieprawidłowość tak jak u niektóych ludzi (ten Twój elektromechanik tak się zna że ja bym w życiu nie dał nic mu do naprawiania), ETZ 250 ma alternator o napięciu 12volt w orginale, cewka wysokiego napięcia musi być na 12 volt gdyż ta na 6 volt bedzie sie grzać i dojdzie do wewnętrznego zwarcia a w konsekwecji do braku iskry.

Kolejne pytanie bo nie napisałeś, stan akumulatora. Jest naładowany, ma odopowiednie napięcie do instalacji??

I teraz rzecz najważniejsza, masz oryginalny moduł zapłonowy czy układ na przerywaczu??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:31, 15 Maj 2011    Temat postu:

Zrób mi zdjęcia wirnika , cewki , regulatora i reszty dupereli , powoli będziemy co podpowiadać co i jak robić bo widzę ze mechanik poleciał w huja i to nieźle , Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:28, 17 Maj 2011    Temat postu:

Binladen dobry pomysł z tymi zdjęciami Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kura256
Moto-Vip
Moto-Vip



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:58, 21 Maj 2011    Temat postu: mhm

Zgadzam się wszystko musi być 12v, sprawdź kabel który idzie od cewki do świecy(polecam wsadzić od malucha-są nieśmiertelne), wymień świece, a jak to nie pomoże to nowa cewka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:32, 21 Maj 2011    Temat postu:

kura256 co z tego że te cewki są nieśmiertelne, pobierają 2 razy większy prąd i dają te same napięcie co normalne cewki....czyli gorzej niż lepiej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kura256
Moto-Vip
Moto-Vip



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:09, 22 Maj 2011    Temat postu:

Wiem ale ja mówię o kablu tym co idzie od świecy do cewki, a nie o cewce, mówię tak bo miałem kilka takich przypadków.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motorzysta86
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gródek k. Białegostoku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:15, 22 Maj 2011    Temat postu:

kable samochodowe nie nadają się do motocykli z tego względu że zmieszają napięcie i prąd impulsu na świecy zapłonowej a co za tym idzie iskra może nie być widoczna. Te przewody mają dużą oporność własną przez co w niektórych motocyklach są bezużyteczne, a zarobienie końcówek samemu graniczy z cudem. Środkowa część tego kabla jest to linka stalowa otoczona węglowymi drutami.

Podstawowy błąd to zastosowanie kabli które są droższe (samochodowe) od przewodów zapłonowych z linki miedzianej. Linka miedziana ma znikomą oporność własną i jest doskonałym nośnikiem energii (fizyka)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lukasz1988
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:43, 29 Maj 2011    Temat postu:

Cała instalacja jest teraz na 6v.Również mam inne potrzebne czesci zeby zmienic na 12v.lecz iskry w dalszym ciagu nie mam na świecy.zdjecia bede mogł wstawic w linkach w wolnym czesie postaram sie jak najszybciej to zrobic Wesoly..a Odnośnie elektromechanika to dziad kalwaryjski skosił 100zł a wymienil tylko 2 kable od puszki z bezpiecznikami???...Hehe dzwonilem do tego przycofańca i powiedzial ze poprawi wszystko ale nie wierze juz w tego człowieka..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Binladen
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:03, 01 Cze 2011    Temat postu:

Chłopie , weź 12V załóż wszystko ze schematem w ręce i wtedy myśl , wystarczy trochę pomyśleć i zrobisz , to nie jest trudne ,Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT / MZ Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin