|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukasz1988
Moto-Amator forum
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:11, 15 Maj 2011 Temat postu: problem z iskra |
|
|
Witam .Mam pytanie jaka moze byc przyczyna braku iskry na świecy w motocyklu MZ ETZ 250??..Motor byl w naprawie u elektro mechanika i powiedzial mi ze naprawil wszystkie wady.lecz gdy odebralem motor to zostal grzej zrobiony jak na poczatku..mechanik stwierdzil ze powinno wszystko dzialac alternator posiadam 6v,regulator napiecia itp jest 12v (cewka 6v) i wszystko jest sprawne lecz iskry dalej nie ma..Mogł by mi ktos pomoc.MZ ETZ mam pierwszy raz i nie znam sie zbytnio na tych motorach.Zawsze mialem jawe 350 i CZ 350.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:48, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Chlopie , weź doprowadź instalację do porządku ze wszystkim na 12V , bez tego ani rusz ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:11, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
o altrnatorze 6 volt to jeszcze nie słyszałem.....ale mniejsza o to.
Widze tutaj pewną nieprawidłowość tak jak u niektóych ludzi (ten Twój elektromechanik tak się zna że ja bym w życiu nie dał nic mu do naprawiania), ETZ 250 ma alternator o napięciu 12volt w orginale, cewka wysokiego napięcia musi być na 12 volt gdyż ta na 6 volt bedzie sie grzać i dojdzie do wewnętrznego zwarcia a w konsekwecji do braku iskry.
Kolejne pytanie bo nie napisałeś, stan akumulatora. Jest naładowany, ma odopowiednie napięcie do instalacji??
I teraz rzecz najważniejsza, masz oryginalny moduł zapłonowy czy układ na przerywaczu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:31, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zrób mi zdjęcia wirnika , cewki , regulatora i reszty dupereli , powoli będziemy co podpowiadać co i jak robić bo widzę ze mechanik poleciał w huja i to nieźle , Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:28, 17 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Binladen dobry pomysł z tymi zdjęciami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kura256
Moto-Vip
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:58, 21 Maj 2011 Temat postu: mhm |
|
|
Zgadzam się wszystko musi być 12v, sprawdź kabel który idzie od cewki do świecy(polecam wsadzić od malucha-są nieśmiertelne), wymień świece, a jak to nie pomoże to nowa cewka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:32, 21 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
kura256 co z tego że te cewki są nieśmiertelne, pobierają 2 razy większy prąd i dają te same napięcie co normalne cewki....czyli gorzej niż lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kura256
Moto-Vip
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:09, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Wiem ale ja mówię o kablu tym co idzie od świecy do cewki, a nie o cewce, mówię tak bo miałem kilka takich przypadków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:15, 22 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
kable samochodowe nie nadają się do motocykli z tego względu że zmieszają napięcie i prąd impulsu na świecy zapłonowej a co za tym idzie iskra może nie być widoczna. Te przewody mają dużą oporność własną przez co w niektórych motocyklach są bezużyteczne, a zarobienie końcówek samemu graniczy z cudem. Środkowa część tego kabla jest to linka stalowa otoczona węglowymi drutami.
Podstawowy błąd to zastosowanie kabli które są droższe (samochodowe) od przewodów zapłonowych z linki miedzianej. Linka miedziana ma znikomą oporność własną i jest doskonałym nośnikiem energii (fizyka)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz1988
Moto-Amator forum
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 7:43, 29 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Cała instalacja jest teraz na 6v.Również mam inne potrzebne czesci zeby zmienic na 12v.lecz iskry w dalszym ciagu nie mam na świecy.zdjecia bede mogł wstawic w linkach w wolnym czesie postaram sie jak najszybciej to zrobic Wesoly..a Odnośnie elektromechanika to dziad kalwaryjski skosił 100zł a wymienil tylko 2 kable od puszki z bezpiecznikami???...Hehe dzwonilem do tego przycofańca i powiedzial ze poprawi wszystko ale nie wierze juz w tego człowieka..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:03, 01 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Chłopie , weź 12V załóż wszystko ze schematem w ręce i wtedy myśl , wystarczy trochę pomyśleć i zrobisz , to nie jest trudne ,Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|