|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:21, 17 Kwi 2012 Temat postu: Problem z rozruchem i dziwne stuki z silnika mz 150 |
|
|
Witajcie, po postoju ok. tydzień chciałem zapalić MZ, a tu nic nie łapie. Sprawdzam świece - sucha, myślę pewnie gaźnik, więc profilaktycznie przeczyściłem. Po złożeniu przelewam, próbuje zapalić to samo (chociaż raz lekko jakby złapała), wykręcam świece sucha. Żeby się nie męczyć wstrzyknąłem do cylindra trochę paliwa (to zawsze pomagało, ale nie tym razem), raz jakby chciała zapalić, ale nie dała rady. Kombinowałem dalej sprawdziłem: zapłon, iskre - wszystko tutaj było w porządku. W końcu zacząłem wkręcać różne świece, na jednej z nich udało się zapalić, lecz wtedy usłyszałem wspomnianą dziwną pracę silnika, coś jakby dzwoniło stukało w nim, stwierdziłem, że coś jest nie tak i zgasiłem. Po paru minutach próbowałem zapalić z powrotem, ale nie było już o tym mowy. Przypuszczam że walneło coś w silniku, lecz nie jestem do końca pewien i chciałem Was zapytać o zdanie co mogło się stać ??? i gdzie podziało się całe paliwo ( to które wstrzyknąłem i to z gaźnika, które teoretycznie dostało się do komory spalania) ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
BOOSTER212
Moto-Senior
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:36, 17 Kwi 2012 Temat postu: Re: Problem z rozruchem i dziwne stuki z silnika mz 150 |
|
|
damian886 napisał: |
i gdzie podziało się całe paliwo ( to które wstrzyknąłem i to z gaźnika, które teoretycznie dostało się do komory spalania) ? |
t owstrzykniete sie spalilo a to z gaznika wcale nie musialo sie dostac do komory spalania.Twoj problem??hmmm standard zaplon gAznik albo lewe powietrze a to co sie tlucze to pewnie lancuszek sprzegla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:15, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Łańcuszek sprzęgła raczej wykluczam bo w zeszłym roku wymieniłem praktycznie wszystko co znajduje się od strony sprzęgła oczywiście łącznie z łańcuszkiem. Pokombinuje jeszcze z gaźnikiem, spróbuje przede wszystkim jakos odpalić i sprawdzić co się będzie działo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:17, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
sprawdź manometrem ciśnienie sprężania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BOOSTER212
Moto-Senior
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:37, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
moze tluc sie sworzen tloka tez
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:05, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Możliwe że pierścień pękł , lub coś z tłokiem , mogło coś wpaść do skrzyni korbowej , możliwości jest dużo , ściągnij górę i obczaj. Nikt nie ma rentgena w oczach i na odległość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:05, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Witam po przerwie. Już chyba doszedłem dlaczego nie chciała zapalić moja 150ka. Prawdopodobnie był zapchany tłumik i stąd ta dziwna praca silnika. A było to tak w wolnej chwili zabrałem się za odpalanie, ale oczywiście nie szlo to najlepiej, po kilkunastu kopnięciach strzelało w tłumik. Nie wiedziałem dlaczego, ale jednym razem jak zawaliło to aż sam się przestraszyłem i po tym walnięciu zapaliła od razu. Spojrzałem na tłumik czy bardzo dymi a tam widze jak coś z niego wylatuje, takie kawałki zbitego starego oleju, po przegazowaniu zrobiło się tego całkiem sporo. Pomyślałem więc, że trzeba się przejechać na większych obrotach to się odmuli tłumik, ale gdy trochę wszystko się zagrzało zaczęła przerywać i mulić po dodaniu gazu, a i oczywiście strzelać w rure. Zdjąłem więc tłumik i przejechałem się na samym kolanku, wszystko było ok.
Zamówiłem nowy tłumik bo tamten to niczym zabytek wykopany z ziemi, dziś załozyłem. Chodziła elegancko tylko, gdy wyjechałem w trase, tak powyżej 100 zgasła jakby zapłon się odciął i teraz nie chce zapalić. Nie wiem czy to coś z zapłonem czy gaźnikiem??? Dodam, że świeca teraz kawa z mlekiem, bo wcześniej tzn. na starym tłumiku słabo przepalała. Macie jakieś pomysły co to może być, bo mnie sie powoli kończą, a motor ten coraz bardziej mnie zadziwia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz150
Moto-Maniaq
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:59, 11 Maj 2012 Temat postu: mz 150 |
|
|
Hmm jeździłeś bez tłumika może pierścienie pekły...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:39, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jak by jeździł bez kolanka to tak , mogły by pęknąć , i znowu się powtórzę , świeca , zapłon , gaźnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:20, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jeździłem bez tłumika, bez kolanka też małą rundę zrobiłem, ale dlaczego miały by mi pęknąć pierścienie ? Po założeniu tłumika wszystko było ok.
Przypuszczam, że coś z gaźnikiem może być nie tak, bo cały czas jak próbowałem po tym zgaśnięciu w trakcie jazdy zapalić to świeca była sucha, tak jakby wcale paliwo nie szło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:53, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli układ zasilania , kranik , dysze , zaworek , I teraz ci powiem , jak jeździsz bez kolanka , to pierścienie są odsłonięte , w czasie pracy nagrzewają się dość sporo , i teraz jak wyrzucą spaliny i za chwilę cofnie się zimne powietrze z atmosfery centralnie na rozgrzane pierścienie , może dojść do pęknięcia , nagłe ochłodzenie i trach , może pęknąć .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian886
Moto-Amator forum
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:17, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Rozumiem, ale bez kolanka to maksymalnie kilometr zrobiłem i potem było ok. Nie wiem tylko co było przyczyną tego nagłego zgaśnięcia w trakcie jazdy i to przy takiej prędkości. Może wtedy się coś rozwaliło bo teraz jakoś lekko kopniak chodzi mogę poruszać nim jedną ręką, wcześniej tak nie było. Przypuszczam że przyczyną problemów może być małe sprężanie i dlatego moto nie może zassać mieszanki?? A przyczyną tego co jest ??? pierścienie, tłok...??? Musze chyba zdjąć głowice i sprawdzić bo coś mi się to nie podoba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|