|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kkubina
Moto-Amator forum
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Reńska Wieś k.Koźla Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:44, 15 Lip 2011 Temat postu: Problem ze skrzynią biegów ETZ 250 nie wchodzi 1 bieg |
|
|
Witam,
mam ciekawy przypadek, ponieważ motocykl funkcjonował do pewnego czasu bezproblemowo m.in. czujnik luzu i skrzynia biegów, które teraz nie działają. Podczas jednej z przejazdżek nawaliło mi sprzęgło ,więc jechałem bez niego uważając przy przełożeniach, lecz i tak doszło do jakiegoś uszkodzenia, były tylko dwa biegi 2 i 3 bodajże. Więc rozebrałem silnik i wg wszelkich zaleceń złożyłem skrzynie na nowo i teraz niby wszystkie biegi są, ale wbić 1 to się uda tylko ręką na wyczucie za 20 razem czyli praktycznie nie można wbić 1 biegu, czujnik luzu nie działa, a przedtem działał, znaczy się na wyłączonym silniku nie działa, a na włączonym tam się zapali. Muszę dodać że kulka wyznaczająca luz jest wkręcona prawidłowo, sprężyna tam z tym elementem ustalającym za kołem za pokrywą sprzęgła też jest i żadnych uszkodzeń trybów czy wodzików też nie zauważyłem. Może się coś przestawiło podczas jazdy bez tego sprzęgła, nie wiem...proszę o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kkubina dnia Pią 16:37, 15 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:37, 15 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
a ustwiłes automat na znaki podczas składania czy nie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kkubina
Moto-Amator forum
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Reńska Wieś k.Koźla Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:38, 15 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Można trochę jaśniej, podczas składania ułożyłem cały mechanizm przełączania biegów w pozycji luz i pokręciłem trybami, które miały luźno się obracać i tak było, podobnie jak w filmie serwisowym, to o to chodzi czy coś innego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:10, 15 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Chodzi o to że wałek ślimakowy ma znak który ma być ustawiony na przeciw znaku na półksiężycu który na nim się zazębia. W MZ nie ustawia się skrzyni w pozycji luz czy inny bieg bo biegi nie będą prawidłowo przełączane lub nie będzie wszystkich.
Na forum jest książka do obsługi motocykli MZ, ściągnij i poczytaj jak nie zrozumiałeś mojego postu wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kkubina
Moto-Amator forum
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Reńska Wieś k.Koźla Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:20, 15 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Na pewno w ETZ-cie tak się skrzynię ustawia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:27, 16 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Słuchaj złożyłem już nie jedną skrzynie w ETZ, MZ i TS 250. We wszystkich tych modelach jest taki sam mechanizm zmiany biegów, różni się on tym że ma dodatkowy wodzik 5 biegu. A mechanizm żeby poprawnie działał musi być ustawiony na znaki.
Tyle. Jak Ci się nie chce literatury szukać to trudno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
herrq666
Moto-Amator forum
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 22:55, 16 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Masz rację że ma być ustawiony na znaki, ale tylko przy skrzyni 4 biegowej, w 5 biegowej automatu się nie ustawia, bo da się go włożyć tylko w jednej pozycji. W tych modelach automat zmiany biegów różni się praktycznie wszystkim. A wracając do tematu musiałeś coś źle złożyć, pod wałkiem krzywkowym (tzw. pamiętnikiem) dałeś podkładkę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kkubina
Moto-Amator forum
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Reńska Wieś k.Koźla Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:40, 18 Lip 2011 Temat postu: Problem ze skrzynią biegów ETZ 250 nie wchodzi 1 bieg |
|
|
Już po problemie, okazało się że skrzynia była prawidłowo złożona, a bieg 1 nie wchodził bo ten wałek zmiany biegów co na zewnątrz na nim jest dźwignia zmiany biegów był blokowany przez magnes śruby spustowej, wystukałem go i maszynka ma wszystkie 5 biegów jak wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:39, 19 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieje że tego magnes całkiem nie usunąłeś, gdy z on wybiera opiłki metalu które powstają podczas pracy skrzyni i nie niszczą się w ten sposób łożyska.
Zamykam, skoro temat rozwiązany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|