 |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matisl
Administrator

Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Sob 11:20, 08 Lip 2006 Temat postu: Regulacja sprzęgła |
|
|
Regulacja sprzęgła.
Zajmiemy się tym co ma wpływa na prawidłowa pracę sprzęgła. Na początek kilka określeń.
Pierwszy element regulacyjny jest przy dzwigni sprzęgła składa się z naciętej śruby i kontrującej ja nakrętki..
Drugi element to położony przy silniku zespół napędowy wyciskacza. Słada on się z :
1. Tuleja wkręcona w boczną pokrywę silnika
2. Plastikowy czarny krążek stanowiący opór dla pancerza linki.
3. Tulejka w którą mocujemy środek linki. Zainstalowana na pręciku ze sprężynką i płaską podkładką. Wszystko widoczne po wykręceniu tulei. Pociągnięcie tego elementu powoduje wyłączenia sprzęgła.
4. Mały okrągły dekielek przykręcany za pomocą 3 śrub M6 lub zamiast niego napęd obrotomierza zwanego niekiedy „obrotościomierzem” czyli urządzeniem do pomiaru obrotości. !!
5. Po odkręceniu dekla z ptk.4 widać6. szarą metalową tuleję z dwoma nacięcimi na swej średnicy i pasujący do niej blaszany pierścień 6 zwany „płytką ustalającą” z dwoma zębami i podłużnymi trzema otworami.
7 Gumowy O-ring uszczelniający.
Jak określić przydatność części. Najczęściej ulega uszkodzeniom pierścień. Jego dwa wystające do środka zęby potrafią być skrajnie wyrobione uniemożliwiając w efekcie końcowym wyciśnięcie sprzęgła.
Jeśli zęby są podcięte to należy go wymienić.
Jak regulowć prawidłowo.
1. Na początek zdejmujemy linkę z klamki. ( Zakładam że jest oryginalna i odpowiedniej długości)
2. Zsuwamy z tulei nr3 gumową osłonę zabezpieczającą i wyjmujemy z tulei plastikowy kapsel nr.2.
3. Następnie odkręcamy dekielek lub napęd nr. 4.
4. Zaznaczamy w jakim położeniu względem pokrywy silnika jest pierścień nr.6 .
5. Wyjmujemy pierścień i odwrotnie do ruchu wskazówek zegara pokręcamy wystającym końcem ślimaka ( tym nr. 5 ) tak aby linka i jej mocowanie zostało maksymalnie wciągnięte w głąb tulei nr.3.
Jeżeli teraz pociągniemy linkę to opisana tuleja czyli zakończenie ślimaka obróci się w prawą stronę.
Ustawiamy zatem kręcąc w lewo tak żeby linka została max wciągnieta do tulei.
6. Teraz czeka nas założenie w wycięcia pierścienia ale tak żeby nie obracał się on oparłszy uprzednio o śrubę M6 którą wkrótce wkręcimy. Powinno to wyglądać schematycznie tak ( X ______) zakładając że X to otwór M6. Teraz trzeba tak kombinować żeby płytka ustalając czyli pierścień dał się tak ustawić żeby po wkręceniu śrub od dekielka opierał się o śrubę lub blisko niej. Jest z tym trochę pieprzenia bo płytka ma dwa zęby trzy podłużne otwory i dwie strony. Po ustaleniu położenia płytki wypada załozyć oring i dokręcić mocno dekielek. Zbyt długie śruby spowodują poślizg sprzęgłą. Teraz tylko pozostaje założenie plastikowego kapsla i zasuniecie pancerza tak abu na dola wszedł w kapsel ( nałożyć gumową osłonę ) a u góry przy dzwigni ma być na tyle swobodnego końca linki żeby dał się włożyć do otworu w klamce i dać regulować. Prawidłowo ustawione sprzęgło powinno mieć w granicach 1,5 do 3 milimetrów luzu przy klamce.. Jeżeli sprzęgło slizga się pomimo dokręcania należy odtłuścić stożki i spróbować nagrzać sprzegło i złożyć na gorąco.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|