Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Simson - biegi ( pomocy)

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sejnos
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Borawskie

PostWysłany: Pią 18:13, 26 Paź 2007    Temat postu: Simson - biegi ( pomocy)

witam .
mam taki problem w simsonie ??
nagle stało mi sie cos z biegami. z 1 przeskakuje na 3 a z 3 na 4 to trzeba kilka razy.
co sie mogło stać ?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 20:56, 26 Paź 2007    Temat postu:

już o ty pisałem


to można łatwo zrobić....


tytaj opis


* Silnik M53. Sposób regulacji:

1)Poluzować przeciw nakrętki śrub oporowych mechanizmu sterowania znajdujących sie na górnej powierzchni lewej części korpusu i wykręcić śruby o dwa do trzech obrotów
2)Włączyć pierwszy bieg i przytrzymać dźwignie przełącznika nożnego w najniższym położeniu,tylknia śrubę zderzaka ostrożnie wkręcać do chwili wyczuwalnego zetknięcia z elementem sterującym i unieruchomić w tym celu położeniu przeciwnakrętka
3)Włączyć trzeci bieg i przytrzymać dźwignię przełącznika w górnym położeniu, przednia śrubę oporową wyregulować w taki sam sposób i zablokować
jeśli po regulacji występują przypadki błędnego wybierania biegów, zwłaszcza podczas próby szybkiej zmiany przełożenia, to należy wkręcić odpowiednia śrubę oporową o dalsze 1/2 do 3/4 obrotu. W przypadku ''przeskakiwania'' biegu z niższego na wyższy należy dodatkowo wyregulować przednia śrubę, a z wyższego na niższy-śrubę tylna.



*Silniki M501/701.Sposób regulacji:

1) Zdjąć pokrywę iskrownika (w skuterach SR50/SR80 zdemontować uprzednio podnóżek, a w modelu CE układ wydechowy)
2)Włączyć pierwszy bieg i odkręcić nakrętkę M8 wraz z podkładką znajdujacace sie po prawej stronie korpusu za gaźnikiem.
3)Wsunąć trzpień nastawczy w otwór wałka napędowego,kołnierz trzpienia musi stykać sie z czołem wałka.
4)Za pomocą nakrętki współpracującej ze śruba M8 wyregulować położenie osi obrotu dźwigni wahadłowej,przesuwającej klin, w tym celu obrócić nakrętkę kluczem nasadowym o około dwa obroty w prawo, a następnie ponownie w lewo-do chwili zetknięcia klina z trzpieniem wsuniętym do oporu i przytrzymanym ręką.
5)Ponownie obrócić nakrętka o jeden obrót w prawo-reguluje sie w ten sposób luz mechanizmu zmiany biegów, następnie, po założeniu podkładki, unieruchomić nakrętkę śrubą M8
6) Wyjąć trzpień nastawczy i założyć pokrywę iskrownika.
jeśli podczas jazdy motorowerem prawidłowe przełączenie z biegu należy nakrętkę obrócić o 1/2 do 1 obrotu w lewo.
Jezeli bieg ''Wyskakuje'' podczas przełączenia z niższego na wyższy to nakrętkę należy obrócić w prawo.
Wszystkie inne naprawy skrzynki przekladniowej nalezy wykonywać w autoryzowanej stacji obsługi.
Powrót do góry
MZ150_91ETZ
Moto-Maniaq
Moto-Maniaq



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 17:57, 13 Sty 2008    Temat postu:

masz taka srubke obok gaznika przy ramie wewnatrz odkrecasz i regulujesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 19:04, 13 Sty 2008    Temat postu:

obok gaźnika ??!!!
Powrót do góry
ostap
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie, podlasie

PostWysłany: Nie 19:12, 13 Sty 2008    Temat postu:

stajesz z prawej strony simsona i patrzysz pod gaznik z silnika wystaje taka nakretka, chyba juz wszystko wiesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sejnos
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Borawskie

PostWysłany: Czw 10:10, 17 Sty 2008    Temat postu:

no to k.... ja już nie wiem czy trzeba odkręcać tam przy iskrowniku czy pod gaźnikiem tą śrubą regulować??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
domczak
Street-race
Street-race



Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ST.BIELSKO

PostWysłany: Czw 17:16, 17 Sty 2008    Temat postu:

no skoro Ostap(znawca od simsonów) ci pisze ze pod gaznikiem jest sruba to ta sruba reguluj Wesoly wyzej była porada jak to zrobic no ja tam problemu nie widze Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ostap
WYMIATACZ
WYMIATACZ



Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie, podlasie

PostWysłany: Pią 19:02, 18 Sty 2008    Temat postu:

przetlumaczona instrukcja Mruga
1. regulacje zaczynamy od wbicia najwyzszego biegu (4,3).
2. nastepnie odkrecamy nakretke na regulacji biegów (znajduje sie pod gaznikiem na srubie wystającej z lewego karteru)
3. odpowiednim kluczykiem (mozna go zrobic z rureczki o odpowiedniej srednicy, a mozna i sowmiarka - wysunietym glebokosciomierzem) odkrecamy tuleje regulacyjną w lewo az do momentu w którym luz między śrubą na której tuleja sie znajduje a karterem zmniejszy sie do minimum
4. zakrecamy nakretke na srube regulacji.
5. sprawdzamy czy wszystkie biegi wchodzą
6. poprawiamy ewentualne błedy (maksymalnie do 1 obrotu w prawo lub w lewo)
7. po takiej regulacji biegi powinny wchodzic jak nóż w masło Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sejnos
Moto-Amator forum
Moto-Amator forum



Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Borawskie

PostWysłany: Sob 15:19, 19 Sty 2008    Temat postu:

ok . dzienks

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zyrafao2
Moderator
Moderator



Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Katowic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:30, 25 Sty 2008    Temat postu:

sruba jest pod gaznikiem i sprawa załatwiona (zamykam temat)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin