|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sejnos
Moto-Amator forum
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Borawskie
|
Wysłany: Pią 18:13, 26 Paź 2007 Temat postu: Simson - biegi ( pomocy) |
|
|
witam .
mam taki problem w simsonie ??
nagle stało mi sie cos z biegami. z 1 przeskakuje na 3 a z 3 na 4 to trzeba kilka razy.
co sie mogło stać ?
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 20:56, 26 Paź 2007 Temat postu: |
|
|
już o ty pisałem
to można łatwo zrobić....
tytaj opis
* Silnik M53. Sposób regulacji:
1)Poluzować przeciw nakrętki śrub oporowych mechanizmu sterowania znajdujących sie na górnej powierzchni lewej części korpusu i wykręcić śruby o dwa do trzech obrotów
2)Włączyć pierwszy bieg i przytrzymać dźwignie przełącznika nożnego w najniższym położeniu,tylknia śrubę zderzaka ostrożnie wkręcać do chwili wyczuwalnego zetknięcia z elementem sterującym i unieruchomić w tym celu położeniu przeciwnakrętka
3)Włączyć trzeci bieg i przytrzymać dźwignię przełącznika w górnym położeniu, przednia śrubę oporową wyregulować w taki sam sposób i zablokować
jeśli po regulacji występują przypadki błędnego wybierania biegów, zwłaszcza podczas próby szybkiej zmiany przełożenia, to należy wkręcić odpowiednia śrubę oporową o dalsze 1/2 do 3/4 obrotu. W przypadku ''przeskakiwania'' biegu z niższego na wyższy należy dodatkowo wyregulować przednia śrubę, a z wyższego na niższy-śrubę tylna.
*Silniki M501/701.Sposób regulacji:
1) Zdjąć pokrywę iskrownika (w skuterach SR50/SR80 zdemontować uprzednio podnóżek, a w modelu CE układ wydechowy)
2)Włączyć pierwszy bieg i odkręcić nakrętkę M8 wraz z podkładką znajdujacace sie po prawej stronie korpusu za gaźnikiem.
3)Wsunąć trzpień nastawczy w otwór wałka napędowego,kołnierz trzpienia musi stykać sie z czołem wałka.
4)Za pomocą nakrętki współpracującej ze śruba M8 wyregulować położenie osi obrotu dźwigni wahadłowej,przesuwającej klin, w tym celu obrócić nakrętkę kluczem nasadowym o około dwa obroty w prawo, a następnie ponownie w lewo-do chwili zetknięcia klina z trzpieniem wsuniętym do oporu i przytrzymanym ręką.
5)Ponownie obrócić nakrętka o jeden obrót w prawo-reguluje sie w ten sposób luz mechanizmu zmiany biegów, następnie, po założeniu podkładki, unieruchomić nakrętkę śrubą M8
6) Wyjąć trzpień nastawczy i założyć pokrywę iskrownika.
jeśli podczas jazdy motorowerem prawidłowe przełączenie z biegu należy nakrętkę obrócić o 1/2 do 1 obrotu w lewo.
Jezeli bieg ''Wyskakuje'' podczas przełączenia z niższego na wyższy to nakrętkę należy obrócić w prawo.
Wszystkie inne naprawy skrzynki przekladniowej nalezy wykonywać w autoryzowanej stacji obsługi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
MZ150_91ETZ
Moto-Maniaq
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Nie 17:57, 13 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
masz taka srubke obok gaznika przy ramie wewnatrz odkrecasz i regulujesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 19:04, 13 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
obok gaźnika ??!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
ostap
WYMIATACZ
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie, podlasie
|
Wysłany: Nie 19:12, 13 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
stajesz z prawej strony simsona i patrzysz pod gaznik z silnika wystaje taka nakretka, chyba juz wszystko wiesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sejnos
Moto-Amator forum
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Borawskie
|
Wysłany: Czw 10:10, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
no to k.... ja już nie wiem czy trzeba odkręcać tam przy iskrowniku czy pod gaźnikiem tą śrubą regulować??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
domczak
Street-race
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 483
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ST.BIELSKO
|
Wysłany: Czw 17:16, 17 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
no skoro Ostap(znawca od simsonów) ci pisze ze pod gaznikiem jest sruba to ta sruba reguluj wyzej była porada jak to zrobic no ja tam problemu nie widze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ostap
WYMIATACZ
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie, podlasie
|
Wysłany: Pią 19:02, 18 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
przetlumaczona instrukcja
1. regulacje zaczynamy od wbicia najwyzszego biegu (4,3).
2. nastepnie odkrecamy nakretke na regulacji biegów (znajduje sie pod gaznikiem na srubie wystającej z lewego karteru)
3. odpowiednim kluczykiem (mozna go zrobic z rureczki o odpowiedniej srednicy, a mozna i sowmiarka - wysunietym glebokosciomierzem) odkrecamy tuleje regulacyjną w lewo az do momentu w którym luz między śrubą na której tuleja sie znajduje a karterem zmniejszy sie do minimum
4. zakrecamy nakretke na srube regulacji.
5. sprawdzamy czy wszystkie biegi wchodzą
6. poprawiamy ewentualne błedy (maksymalnie do 1 obrotu w prawo lub w lewo)
7. po takiej regulacji biegi powinny wchodzic jak nóż w masło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sejnos
Moto-Amator forum
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Borawskie
|
Wysłany: Sob 15:19, 19 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
ok . dzienks
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zyrafao2
Moderator
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:30, 25 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
sruba jest pod gaznikiem i sprawa załatwiona (zamykam temat)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|