Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE
Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sprzęgło etz 150
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 23:33, 19 Mar 2007    Temat postu:

sniegus88 napisał:
mialem to samo w swojej etz...cale wakacje sie ztym meczylem...wymienilem zabierak,te sruby dociskajace trzy,blache dociskowa i podkladki trojkatne,rozebralem pare razy metoda prob i bledow i juz chodzi,a jest patent kumpel tak ma ze sie daje dwie blachy dociskowe,jedna tak jak w orginale,a druga od spodu...imusi chodzic Wesoly

sniegus88 czyli jak wymieniłeś wszystkie te częsci co wypisałeś to już było tak jak należy ??
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 10:22, 20 Mar 2007    Temat postu:

MarioMz napisał:
przyczyna była zła regulacja... jak stała sobie wszytsko było git i nagle sie zjebało??

Tak właśnie tak jak piszesz
w sobote ja probowalem odpalic,ale sie nie dalo bo akumlator siadl
no to zostawilem go na noc podpietego a w niedziele chcialem odpalac a tu LIPA !!!!!!!!!!!
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 20:36, 20 Mar 2007    Temat postu:

Ale też pradu nie ma czy coś innego?
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 20:40, 20 Mar 2007    Temat postu:

...::Neutralv|ee:::ee|<:::. napisał:
Ale też pradu nie ma czy coś innego?


Prąd jest Wesoly
Sprzeglo jest caly czas włączone a klamka chodzi jak powinna.
na regulacji odhręciłem na max i dalej to samo
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Wto 21:02, 20 Mar 2007    Temat postu:

MarioMz napisał:
przyczyna była zła regulacja... jak stała sobie wszytsko było git i nagle sie zjebało??

A co konkretnie było do wyregulowania w tym sprzęgle??(sory za upierdliwość).
Powrót do góry
Toniu3546
Crossman
Crossman



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:49, 20 Mar 2007    Temat postu:

Ja miałem ten problem, wymienilem przekładki i już jest dobrze(na ich koncach powinny być takie ząbki (u mnie były poscierane) po wymianie zapier.... jak nowa Wesoly nawet mi sie już nie chce na forum pisać zbyt często Jezyk )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 11:33, 31 Mar 2007    Temat postu:

Teraz dałem do mechanika i okazało sie że kosz sprzegłowy jest pęknięty Smutny
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Śro 21:08, 25 Kwi 2007    Temat postu:

Hej marioMZ u mnie jest tak samo. Od jakiegos czasu slizgal mi sie koszyczek sprzeglowy na wale, co jakis czasm musialem gokrecac ta srube na wale bo sie ciagle luzowala. Wiec zdiolem koszyczek i na wale pospawalem tzn elektroda tak podotykalem zeby bylo troche chropowate. Zalozylem koszyczek, dekiel, wlalem olej i chem odpalac a tu tak jak mowisz sprzeglo ciagnie. przyczyna bylo to ze koszyczek nie chce wejsc dalej i ta blaszak o ktorej tu mowa nie przylega do dekla. I zaciskajac ten maly dekielek wciskasz sprzeglo i dlatego tak jest. Zrob tak jak ktos tu pisal. podluz jeszcze jedna blazke tyko cala okragla w srodku. Ja tak musze zrobic bo u mnie jest tak samo.
Powrót do góry
patryk
MZ-RACERRRRRR
MZ-RACERRRRRR



Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:37, 26 Kwi 2007    Temat postu:

U kolegi w 251 też tak co chwile się ślizgało i musiał dokręcać to śrube na wale to kupił nowy stożek sprzęgła i chodzi już dobrze...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 19:03, 26 Kwi 2007    Temat postu:

czytam cały ten temat i oczom nie wierze! W MZ ETZ 150 gdy wciśniemy sprzęgło możemy ja kopać! Kopniak zazębia pod koszykiem z zębatka zwrotną (ta mniejsz która dociśnięta jest spręzynka od spodu, całe sprzegło jego regulacja nie ma tu nic do rzeczy. Jedyna przyczyna moze być mała zębatka na wale korbowym która najpierw trzeba nabić młotkeim (ponieważ jest na stożku) a potem mocno dokręcić i odowiązkowo musi byc tam podkładka spręzynowa pod śrubą.

Gdy sprzegło sie ślizga (czyli podczas jazdy gdy dodajemy gzu motocykl wchodzi na obroty, ale sie powoli rozpędza, przyczyn może być więcej:
1 to co opisałem wyżej
2 spalone tarcze sprzęgłowe
3 wytarte przekładki (ale to raczej niemozliwe, nawe jak bedą barzo gładkie to i tak nie powinno niec sie dziać)
4 zużyta spreżyna dociskowa (blacha dociskowa)
5 za mało podkładek trójkatnych pod trzy śróbki dociskające sprzegło
6 odkręcenie sie zabieraka
7 źle wyregulowane sprzegło (śróbka po drugiej stronei za bardzo wkręcona
8 luzy podłużne wałka sprzegłowego (gdy sam wałek wychodzi i wodzi do skrzyni ale sam wałek nie cały kosz, wtedy należy podłozyć podkładki dystansowe albo miedzy łożysko a a zimmering na wałku zdawczym napędowym, albo za łożysko wałka sprzegłowego w skrzyni)

Gdy sprzegło wogole nie napędza skrzyni może być (co często sie zdaża) zabierak sprzegła (brak frezu w środku) lub wszystkie powyzsze yuacje, ale musiałby byc one ekstremalnie zachowane. No i oczywiście łańcuszek, lub ukrecenia sie jakiegoś wałka ale to niemozliwe. Zebatka pod koszykiem, wtedy słuchać charakterystyczny warkot

Gdy sprzegło ciągnie (czyli gdy na wciśnietym sprzegle i na biegu motocykl lekko rusza) przczyny moga być trzy:
1 Srubka od regulacji sprzęgła zbyt wykręcona
2 zbyt dużo trójkatnych podkładek dystansowych pod śrubkami od docisku sprzegła
3 brak kulek miedzy popychaczami, lub popychaczy ew zbyt krótkie popychacze, albo wytarte (edit)

Napisałem sie ale opoisałem wszystko co jest w sprzegle w 150, jeśli ktoś sprawdzi wszystkie puntky w opisie i nic to nie da, wynika to z przeróbek domowyche sprzegła - piszcie pomoge

A i koszyk może mieć troche luzu nawet powinien, ale max do 5mm


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:43, 26 Kwi 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
patryk
MZ-RACERRRRRR
MZ-RACERRRRRR



Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:14, 26 Kwi 2007    Temat postu:

Niuniek napisał:
Gdy sprzegło ciągnie (czyli gdy na wciśnietym sprzegle i na biegu motocykl lekko rusza) przczyny moga być dwie:
1 Srubka od regulacji sprzęgła zbyt wykręcona
2 zbyt dużo trójkatnych podkładek dystansowych pod śrubkami od docisku sprzegła



Cyba ta śrubka za luźno wkręcona i trzeba ją dokręcićJezykJezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 22:31, 26 Kwi 2007    Temat postu:

cyli to samo Wesoly zbyt wykrecona czyli za luźno, czyli trezba wkręcić Wesoly

haha
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Strona Główna -> WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin