|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 23:33, 19 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
sniegus88 napisał: |
mialem to samo w swojej etz...cale wakacje sie ztym meczylem...wymienilem zabierak,te sruby dociskajace trzy,blache dociskowa i podkladki trojkatne,rozebralem pare razy metoda prob i bledow i juz chodzi,a jest patent kumpel tak ma ze sie daje dwie blachy dociskowe,jedna tak jak w orginale,a druga od spodu...imusi chodzic |
sniegus88 czyli jak wymieniłeś wszystkie te częsci co wypisałeś to już było tak jak należy ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 10:22, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
MarioMz napisał: |
przyczyna była zła regulacja... jak stała sobie wszytsko było git i nagle sie zjebało?? |
Tak właśnie tak jak piszesz
w sobote ja probowalem odpalic,ale sie nie dalo bo akumlator siadl
no to zostawilem go na noc podpietego a w niedziele chcialem odpalac a tu LIPA !!!!!!!!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:36, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Ale też pradu nie ma czy coś innego?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:40, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
...::v|ee:::ee|<:::. napisał: |
Ale też pradu nie ma czy coś innego? |
Prąd jest
Sprzeglo jest caly czas włączone a klamka chodzi jak powinna.
na regulacji odhręciłem na max i dalej to samo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 21:02, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
MarioMz napisał: |
przyczyna była zła regulacja... jak stała sobie wszytsko było git i nagle sie zjebało?? |
A co konkretnie było do wyregulowania w tym sprzęgle??(sory za upierdliwość).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Toniu3546
Crossman
Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:49, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Ja miałem ten problem, wymienilem przekładki i już jest dobrze(na ich koncach powinny być takie ząbki (u mnie były poscierane) po wymianie zapier.... jak nowa nawet mi sie już nie chce na forum pisać zbyt często )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 11:33, 31 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Teraz dałem do mechanika i okazało sie że kosz sprzegłowy jest pęknięty
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 21:08, 25 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Hej marioMZ u mnie jest tak samo. Od jakiegos czasu slizgal mi sie koszyczek sprzeglowy na wale, co jakis czasm musialem gokrecac ta srube na wale bo sie ciagle luzowala. Wiec zdiolem koszyczek i na wale pospawalem tzn elektroda tak podotykalem zeby bylo troche chropowate. Zalozylem koszyczek, dekiel, wlalem olej i chem odpalac a tu tak jak mowisz sprzeglo ciagnie. przyczyna bylo to ze koszyczek nie chce wejsc dalej i ta blaszak o ktorej tu mowa nie przylega do dekla. I zaciskajac ten maly dekielek wciskasz sprzeglo i dlatego tak jest. Zrob tak jak ktos tu pisal. podluz jeszcze jedna blazke tyko cala okragla w srodku. Ja tak musze zrobic bo u mnie jest tak samo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
patryk
MZ-RACERRRRRR
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:37, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
U kolegi w 251 też tak co chwile się ślizgało i musiał dokręcać to śrube na wale to kupił nowy stożek sprzęgła i chodzi już dobrze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 19:03, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
czytam cały ten temat i oczom nie wierze! W MZ ETZ 150 gdy wciśniemy sprzęgło możemy ja kopać! Kopniak zazębia pod koszykiem z zębatka zwrotną (ta mniejsz która dociśnięta jest spręzynka od spodu, całe sprzegło jego regulacja nie ma tu nic do rzeczy. Jedyna przyczyna moze być mała zębatka na wale korbowym która najpierw trzeba nabić młotkeim (ponieważ jest na stożku) a potem mocno dokręcić i odowiązkowo musi byc tam podkładka spręzynowa pod śrubą.
Gdy sprzegło sie ślizga (czyli podczas jazdy gdy dodajemy gzu motocykl wchodzi na obroty, ale sie powoli rozpędza, przyczyn może być więcej:
1 to co opisałem wyżej
2 spalone tarcze sprzęgłowe
3 wytarte przekładki (ale to raczej niemozliwe, nawe jak bedą barzo gładkie to i tak nie powinno niec sie dziać)
4 zużyta spreżyna dociskowa (blacha dociskowa)
5 za mało podkładek trójkatnych pod trzy śróbki dociskające sprzegło
6 odkręcenie sie zabieraka
7 źle wyregulowane sprzegło (śróbka po drugiej stronei za bardzo wkręcona
8 luzy podłużne wałka sprzegłowego (gdy sam wałek wychodzi i wodzi do skrzyni ale sam wałek nie cały kosz, wtedy należy podłozyć podkładki dystansowe albo miedzy łożysko a a zimmering na wałku zdawczym napędowym, albo za łożysko wałka sprzegłowego w skrzyni)
Gdy sprzegło wogole nie napędza skrzyni może być (co często sie zdaża) zabierak sprzegła (brak frezu w środku) lub wszystkie powyzsze yuacje, ale musiałby byc one ekstremalnie zachowane. No i oczywiście łańcuszek, lub ukrecenia sie jakiegoś wałka ale to niemozliwe. Zebatka pod koszykiem, wtedy słuchać charakterystyczny warkot
Gdy sprzegło ciągnie (czyli gdy na wciśnietym sprzegle i na biegu motocykl lekko rusza) przczyny moga być trzy:
1 Srubka od regulacji sprzęgła zbyt wykręcona
2 zbyt dużo trójkatnych podkładek dystansowych pod śrubkami od docisku sprzegła
3 brak kulek miedzy popychaczami, lub popychaczy ew zbyt krótkie popychacze, albo wytarte (edit)
Napisałem sie ale opoisałem wszystko co jest w sprzegle w 150, jeśli ktoś sprawdzi wszystkie puntky w opisie i nic to nie da, wynika to z przeróbek domowyche sprzegła - piszcie pomoge
A i koszyk może mieć troche luzu nawet powinien, ale max do 5mm
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:43, 26 Kwi 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
patryk
MZ-RACERRRRRR
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:14, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Niuniek napisał: |
Gdy sprzegło ciągnie (czyli gdy na wciśnietym sprzegle i na biegu motocykl lekko rusza) przczyny moga być dwie:
1 Srubka od regulacji sprzęgła zbyt wykręcona
2 zbyt dużo trójkatnych podkładek dystansowych pod śrubkami od docisku sprzegła
|
Cyba ta śrubka za luźno wkręcona i trzeba ją dokręcić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 22:31, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
cyli to samo zbyt wykrecona czyli za luźno, czyli trezba wkręcić
haha
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|