 |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 20:44, 31 Lip 2007 Temat postu: Suzuki GR 650 X prosze o porade |
|
|
Przejde do rzeczy. Niedawno kupilem silnik od suzuki GR 650 x, jako serce projektu motocykla customowego. Jednakze, bardziej kumaty jestem w sparwach blacharki i spolki niz mechaniki silnikowej, co za tym idzie dalem sobie wcisnac kit...
okazalo sie bowiem, ze tloki w silniku sa nieorginalne, a pierscinie uszczelniajace w dziwny sposob "zawulkanizowaly"zapiekly sie do tloka i w zaden sposob nie da sie ich stamtąd wydobyc. Bylem z tym problemem w zakladzie mechanicznym, ale jedyne co byli w stanie zrobic to nagrzac tlok po czym wzuszyc ramionami wiem jedno nie da si ich juz uratowac, poza tym to chyba gra nie warta swieczki. Koles z salonu powiedzial mi ze mozna zamowic, ale jedynie oryginalne tloki, ktorych koszt z uzbrojeniem to okolo 750 zlotych za sztuke...
Zwracam sie zatem do was z zapytaniem, czy nie da sie w jakis tanszy sposob zastapic tych tlokow? moze z innego modelu, lub jakies dwoch tlokow rodem z 330 ccm? ew adresy warsztatow ktore mogly by sie tym zajac? Dodam tylko ze silnik pochodzi z modelu rocznik 82'
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
matisl
Administrator

Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Wto 22:47, 31 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Kolego kup nafte, nalej do jakiegos naczynia i pozostaw w nim tłoki na kilka dni i powinno puścic. A pierscienie pozapiekaly sie z powodow:
- przegrzanie motocykla
- silnik brał wode
- bral duzo oleju
- walnieta uszczelka pod glowica(branie wody)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
matisl
Administrator

Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Wto 22:48, 31 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
a jak nie pomoze to mozesz gotowac tloki okolo1-2h w oleju, ale potem trzeba szlifa zrobic(cylindrow oczywiscie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 21:17, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Tloki moczyly sie do tej pory w : nafcie, gleboko penetrujacego srodka do usuwania uszczelek i rdzy a takze w acetonie nie bylo efektow. Najprawdopodobniej powodem byla woda, z tego co podal mi "sprzedawca" silnik dostal wody gdy byl skladowany...
Dokladniej z tym olejem mozesz? jaki olej, do jakiej temp itd ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
matisl
Administrator

Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Czw 1:00, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ale nie biorę odpowiedzialności za tłoki itp.
bierzesz jaiś stary gar, wlewasz jakiegoś oleju np. hipol, lub jkais silnikowy(najlepszy), zeby byl rzadki, wsadzasz tloki do gara, gar kladziesz na kuchence gazowej, lub gdzies na ognisku:P i gotujesz w nim tłoki dopuki nie puszczą pierścienie, może 2-4h. ale wg mnie z tych tłoków juz nic nie będzie.
aha, możesz też sprobować oddać te tłoki do tokacha i może jakoś na tokarce spróbuj ruszyć te pierścienie, może je wystarczy lekko zjechać i dalej już puszczą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 17:54, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
bede walczyl, aczkolwiek moje odczucia wzgledem tlokow sa podobne do Twoich... nic z tego nie bedzie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 18:03, 02 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
A moze beda pasowaly od np suzuki dr 650, bo z tego co sie oritntuje to sa bardziej dostepne czesci.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
matisl
Administrator

Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pią 11:05, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
a wymiary tlokow są takie same?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią 16:59, 03 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
No to juz sobie dopowiedzialem na to pytanie DR ma wymiary 100 x 82 mm a GR 77,0 x 70,0 mm Przynajmniej tak podaja na necie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 19:39, 16 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
i co koniec pomyslow panowie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zyrafao2
Moderator

Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:47, 17 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
nic nie wyszło z tego?? japier.... hmm na tokarce jedynie i tu by na 100% wywaliło z cylka tylko licz się z tym że cylinder masz na 100% do szlifu a sprubuj go wybić młotkiem bo i tak będziesz miał po tłoku i tak i tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|