 |
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matisl
Administrator

Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 3175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Sob 11:05, 08 Lip 2006 Temat postu: Uszczelnianie NRDowskiej pompki hamulcowej |
|
|
O tym że MZciarskie pompki mają przeciekające uszczelki wie każdy kto choć trochę jeździł ETZtką. Rozwiązaniem problemu jest albo wymiana pompki na pompkę produkcji japońskiej – co jest rozwiązaniem pewniejszym, ale dość drogim, albo uszczelnienie pompki oryginalnej – co jest znacznie tańsze, choć mniej niezawodne. Nie polecam zakładania oryginalnych uszczelek – bo takie rozwiązanie sprawdza się co najwyżej na kilka dni. Można wykorzystać w tym celu szereg patentów, pamiętając o tym, że praca przy hamulcach jest zadaniem bardzo odpowiedzialnym i powinny się go podejmować osoby dobrze obeznane z mechaniką. Od tego zależy przecież Twoje bezpieczeństwo – wszystko wykonujesz na własne ryzyko – ja nie odpowiadam za efekt Twoich działań. Oto trzy znane mi alternatywne sposoby uszczelnienia pompki.
1. Założenie na tę część tłoczka która słabo przylega do uszczelki i powoduje wycieki rurki termokurczliwej – zwiększa się średnica części roboczej tłoczka, uszczelka znacznie lepiej przylega i wycieki znikają. Nie testowałem tego patentu i nie wypowiem się co do jego skuteczności i trwałości.
2. Wytoczenie nowego tłoczka – którego część robocza przylegająca do uszczelki ma większą o 1 mm średnicę. Szczegóły dotyczące tego rozwiązania znajdziesz w internecie. Nie testowałem go – więc nie wypowiem się co do jego skuteczności i trwałości.
3. Zastąpienie oryginalnej uszczelki simmeringiem.
Na ostatnim rozwiązaniu skupię się trochę dłużej. Więcej szczegółów na jego temat znajdziesz również w internecie. Zastosowaliśmy je u Krzysztofa – i mimo że robiłem to pierwszy raz i nie byłem zadowolony z jakości wykonania – Jemu odpowiadało. W każdym razie hamuje ostro i nic nie cieknie - jak zacznie to cię dopadnę. Krzysztof
Aby go wykonać potrzebne są :
1. Simmeringi o wymiarach 10 x 20 x 7 – najlepiej kilka – bo ich zainstalowanie jest dość trudne i łatwo je uszkodzić. Warto popytać o simmeringi odporne na wysokie ciśnienie, ewentualnie z wargą przeciwpyłową. Koszt jednej sztuki to 2-3 zł.
2. Papier ścierny 1000, pasta polerska, od biedy pasta BHP lub pasta do zębów i kawałek płótna.
3. Wiertarka
4. Ktoś kto ma wprawne ręce
Wykonanie jest następujące. Najpierw demontujemy pompkę z motocykla i bardzo dokładnie czyścimy – bo wszelkie drobiny piasku mają tendencję do przedostawania się do środka pompki. Po oczyszczeniu całości wyciągamy pierścień zabezpieczający uszczelkę, następnie zaś sam tłoczek i uszczelkę – którą można teraz wyrzucić. Chwytamy ręką za tą część tłoczka, która współpracuje z uszczelką (tą część, którą będziemy szlifować) i mocujemy go drugim końcem w wiertarce (patrz zdjęcie). Najpierw ostrożnie wygładzamy papierem ściernym 1000, potem polerujemy [pasta polerska na płótnie] – ma być tak lśniąca jak rury teleskopów. Następnie należy dokładnie wyczyścić tłoczek z pasty polerskiej i nałożyć na niego simmering, po uprzednim zwilżeniu obu części płynem hamulcowym. Tak przygotowany tłoczek montuje się w pompce hamulcowej – najlepiej robić to w dwie osoby. Simmering należy popychać tak jak łożysko - przy użyciu rurki równomiernie naciska się na jego ścianki. Jeśli nie uda się za pierwszym razem – nie przejmuj się ! Mnie też nie wyszło i właśnie dlatego kupiłeś kilka simmeringów. Gdy wszystko jest na miejscu – mocuje się pompkę na miejscu, zalewa płyn hamulcowy, odpowietrza i testuje jej działanie.
Szlifujemy część tłoczka zaznaczoną na zdjęciu.
Jeśli nie pomoże to polecam kupić wężyk termokurczliwy i nałożyć na tłoczek i podgrzać. Ja tek mam i jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 11:21, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Polecam 3sposób z simmeringiem,działa!Nie kupujcie orginalnej uszczelki bo nic nie zmieni.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zyrafao2
Moderator

Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 3843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Katowic Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:38, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Ja tam kurw... Silikon lub ostatnią kartke z bloku rysunkowego, Tylko ostatnio dałem tak ładnie Silikonu że go w cale niebyło widać .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 22:43, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
płyn hamulcowy rozpuszcza silikon ( juz to przerabiałem)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie 22:11, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
a co zrobić jak leci nie środkiem simeringa tylgo bokiem się przeciska między pąpom a simeringiem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Toniu3546
Crossman

Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:24, 15 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Wymień go
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią 20:59, 26 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
a nie lepiej kupić jakąś pompke od jakiegos japonca?? ja mam taką i sprawuje sie bardzo dobrze. Żadnych wycieków.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 20:28, 03 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Jak macie zwykły uszczelniacz to dajcie miedzianą podkładke
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 14:43, 18 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
zastosowałem simmering i jak narazie nie uciekła ani kropla oby tak dalej a z tym kupowaniem odrazu 2 simmeringów to troche przesada... wystarczy przy wciskaniu go użyć rurki o odpowiednim obwodzie i nie ma mowy o uszkodzeniu simmeringa (ja użyłem jakiegoś starego sforznia tłokowego)
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DawidCWR
Moto-Amator forum

Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 20:33, 25 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Mi zbiorniczek pęknął po wywrotce brata i strasznie uciekał płyn i chlapał na wszystkie strony(wcześniej pompka była szczelna), pęknięcie było na całym gwincie, dlatego musiałem to jakoś uszczelnić bo nowa pompka jest droga, ojciec przyniósł mi z kopalni sznurek którym uszczelniają pompy na dole(mam teraz tego w domu tyle że mogę uszczelnić wszystkie pompki od MZ w Polsce i jeszcze zostanie:D), owinoąłem gwint i narazie nic nie cieknie zobaczymy ja się to będzie sprawować na dłuższą metę ale narazie nie uciekła ani kropla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
chlopczyk79
Moto-Amator forum

Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lędziny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:17, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Druga opcja admina jest bardzo tania i długo służy <sprawdzone>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chlopczyk79 dnia Pią 21:18, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yuby51
Moto-Amator forum

Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:53, 27 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
A czym może być spowodowane to że cieknie mi i to strasznie, mimo że założyłem ten simmering o wymiarach 10na20na7, i do tego strasznie lekko wchodził mi na ten tłoczek:/. Tłoczek oczywiście wypolerowałem, wcześniej cieklo dużo mniej na oryginalnej uszczelce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|