|
MOTOCYKLE MZ ETZ HONDA SUZUKI KAWASAKI JAWA WSK SHL I INNE Naprawa, porady, forum, eksploatacja, tuning, usprawnienia motocykli MZ, Jawa, Suzuki, Honda, JAWA, SUZUKI, KAWASAKI, CBR, stunt, whhelie, yzf, fazer, r6, r1, palenie, gumy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loza6
Moto-Maniaq
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:50, 21 Cze 2011 Temat postu: zaplon etz 150, zmiana na elektryka? |
|
|
mój kolega ma tak jak ją mz 150 tylko że z zapłonem elektronicznym, a ją z normalnym na platynki, i u niego po remoncie za który dali ok 1400zł mz na 5tce spada z obrotów wydaję mi się że to wina zapłonu bo wsadzal oddemnie gaznik i świece i nadal nic nawet bez tunika to samo, jego tata uważa że to przez zapłon i chce się że mną zamienic bo uważa że klasyczny jest lepszy i da się go wyregulować a elektryka nie, co mi doradzaćie? Jest to oryginalny zapłon wymienić się czy nie? jeśli opłaca mi się to Jak wyregulować taki zapłon bo narazie nie mem czujnika gmp.
[link widoczny dla zalogowanych] oto ten zapłon, taki sam ma moj kumpel co chce się zamienić
jeszcze jedno, czy jest możliwość że ten zapłon jest zły? skoro na nim jeździ to wydaje się że jest dobry tylko nie potrafią go ustawić, bo to jest typ taki jak by klasyczny, Klasyka najlepsza i koniec..
Powiedział tak:
"Ten piepszony elektryk to się nadaje! Taki jak łozoskiego to zapłon, mechaniczny dobry i nigdy sie nie popsuje, i da sie zawsze wyregulować a too? jak bylo w polonezach?! byl mechaniczny palil zawsze zima nie zima! wsadzili te moduly nie moduly i w zimie juz, chujaa"
tak więc, zamieniać się, czy nie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kura256
Moto-Vip
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:55, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
róznica jest taka ze nie ma
elementów mechanicznych wiec
nie ma wypalanie styków,
zyżywania krzywki itd . raz
ustawiony zapłon działa cały czas
w zapłonie zwykłym przerwanie
prądu cewki następuje poprzez
róznica jest taka ze nie ma
elementów mechanicznych wiec
nie ma wypalanie styków /
zyżywaniakrzywki itp . raz
ustawiony zapłon działa cały czas w zapłonie zwykłym przerwanie
prądu cewki następuje poprzez
fizyczne rozwarcie się
przerywacza
w elektroniku za przerwanie
odpowiada tranzystor kluczujacy
szybsze otwieranie obwodu cewki
to lepsza iskra naświecy
wielkość indukcji pola
magnetyczego na uzwojeiu
wtórnymzależ od
szybkosci zmiany napięcia na
uzwojeniu pierwotnym
fizyczne rozwarcie się
przerywacza
w elektroniku za przerwanie
odpowiada tranzystor kluczujacy
szybsze otwieranie obwodu cewki
to lepsza iskra naświecy
wielkość indukcji pola
magnetyczego na uzwojeiu
wtórnymzależ od
szybkosci zmiany napięcia na
uzwojeniu pierwotnym. Ja bym brał ELEKTRONICZNY!
I to że na 5 mu nie ciągnie to nie bedzie wina zapłonu elektrycznego!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kura256 dnia Wto 10:02, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motorzysta86
Moderator
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gródek k. Białegostoku Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:48, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
kura256 a jeżeli element wykonawczy zalany w żywice tego modułu co kolega chce się wymienić jest uszkodzony lub przegrzewa się (spadanie z obrotów na 5 biegu to może być wina układu). loza6 to zamontuje i co???
W klasycznym ustawiasz sobie wyprzedzenie i przerwę na platynkach i wio. Regulacja przerwy przy niezapominaniu nasmarowania filca krzywki można robić co dwa tygodnie lub i dłużej, a jeżeli to Cię zniechęca to można kupić moduł do klasycznego przerywacza i problem z głowy.
Będziesz miał to samo co układ bezstykowy ale mniejszą awaryjność i mniejsze koszta wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Binladen
Moderator
Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 793
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Dźbów/Dąbie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:58, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Chłopie weź to zostaw u siebie , nie wiadomo co on ci wciska za bubel , skoro zapłon u niego jest zły to czemu się chce zamieniać . wiadomo że elektryk jest lepszy od klasyka , dlatego uważam że kolega coś kręci , a co do piątego biegu jest dużo możliwości , od gaźnika po zapłon , ale stawiam albo na złą regulacją zgrubną gaźnika albo zapłon lekko przyspieszyć , tyle ode mnie ,pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kura256
Moto-Vip
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:18, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No nie wiem z elektryki cienki jestem, ja tam bym stawiał że ten siusiek źle dotarł ten moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
OsteR9019
WYMIATACZ
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:07, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
jedyną wadą tego zapłonu jest to że musi być dobrze naładowany akumulator (bynajmniej u mnie). Elektronik wymiata, nie ma bawienia z przerwą, iskrzenia styków, kondensatora,,, bywa że zamontujesz krzywkę nierówno i masz iskre w dwóch miejscach. Lekki luz na łożysku powoduje zmianę przerwy na przerywaczu, ustawiasz dobrze w trakcie pracy lata jak chce miałem taki skrajny przypadek że silnik normalnie pracując na wolnych obrotach zaczął chodzić do tyłu BEZ GASZENIA, strzałka na 1500 obr i nagle spada na zero ???? Na elektroniku nigdy to się nie stanie. Co mi się jeszcze przypomina to to że ten zapłon nie boi się wody, a co zrobi odrobina wilgoci na platynach?
To że gość mówi że badziew wynika z tego że się nie zna, "trochę techniki i się gubi" typowy człowiek starej daty. Klasyczne przerywacze działały przes dziesiątki lat 50 - 60 może więcej co świadczy o tym że nie są złe ale nie będą najlepsze wiecznie.
Tak jak już było napisane moduł możesz podpiąć też pod platyny wtedy odpada wypalanie styków i kondensator, ja kiedyś podpinałem moduł od VW i iskra była "ZAJEBISTA" taka jaka musi być.
A czemu nie jedzie na 5 biegu, źle dotarty, filtr powietrza zapchany lub nieszczelny dolot, gaźnik itd itd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|